In prima jumatate a anului 2015 s-a inregistrat o crestere intre 10% si 14% a pietei auto nationale, pentru toate categoriile auto – inmatricularile de masini noi, second-hand si reinmatricularile. Programul Prima Masina nu a produs rezultatele scontate, iar romanii prefera masinile second hand.
In perioada ianuarie – iunie 2015, piata masinilor noi a avansat cu 10%, ceea ce inseamna un plus de peste 3.000 de autovehicule fata de prima jumatate a anului 2014. Conform unei analize realizate de Autovit.ro, luna iunie, cu peste 8.500 de masini inmatriculate in total, a fost cea mai buna perioada pentru piata auto, din noiembrie 2011 si pana in prezent. Segmentul masinilor second-hand din import a inregistrat in primele sase luni ale anului curent o crestere de 14%, cea mai mare din ultimii sase ani. La capitolul marci, Dacia domina piata de masini noi, in timp ce Volkswagen si Opel sunt preferatele romanilor la second-hand, unde si BMW, Audi si Mercedes au o pondere importanta.
Atractivitate redusa
Potrivit Autovit, Programul Prima Masina nu a prea convins, in conditiile in care a inceput doar in aprilie, desi era asteptat inca din toamna anului trecut. Practic, Prima Masina nu a starnit nici interesul clientilor si nici pe cel al bancilor, astfel ca este ca si inexistenta in piata. Acum se poarta discutii pentru modificarea regulilor programului, pentru a-l face cat de cat mai atractiv, insa analistii pietei nu-i dau mari sanse de reusita, deoarece tinerii care ar putea beneficia de program au de platit rate la apartamente si nu-si permit astfel de cheltuieli.