Ministerul Transporturilor va cere banii pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa in maximum zece zile de la semnarea contractului, fata de 60 de zile, cat prevede legea, de teama sa nu fie anulata privatizarea companiei.
Afland de pozitia Consiliului Concurentei, care suspecteaza o concentrare economica prin preluarea CRFR Marfa, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a decis sa urgenteze finalizarea privatizarii. „Vom propune Guvernului ca privatizarea efectiva, adica incasarea banilor sa fie la maxim zece zile dupa ce avem acordul din partea Consiliului Concurentei”, a spus Fenechiu. Reamintim ca Grup Feroviar Roman (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat castigator in procesul de privatizare a CFR Marfa. El a oferit un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni, asumandu-si investitii de 900 milioane lei. Fenechiu a admis ca, daca GFR plateste suma, iar privatizarea se anuleaza, banii vor fi returnati investitorului.
Investigatie a Consiliului Concurentei
Conform unor calcule estimative, doar cele 40.000 de vagoane ale CFR Marfa valoreaza peste 250 de milioane de euro, plus inca pe atat cele aproximativ 900 de locomotive. Deci, CFR Marfa „face” 500 de milioane de euro, iar analistii estimeaza ca, de fapt, valoarea reala depaseste un miliard de euro. Or, tocmai acest aspect a atras atentia si Consiliului Concurentei, care a declansat o investigatie. Presedintele institutiei, Bogdan Chiritoiu, a avertizat ca privatizarea CFR Marfa nu poate fi considerata incheiata fara o analiza din punct de vedere concurential, intrucat exista elementele formarii unei concentrarii ecocomice.