AcasăOldNoi obligatii pentru firmele telecom fata de consumatori

Noi obligatii pentru firmele telecom fata de consumatori

Consumatorii de servicii telecom trebuie sa gaseasca toate informatiile pe site-urile operatorilor din domeniu

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) vine in sprijinul utilizatorilor si impune in sarcina furnizorilor noi obligatii de informare cu privire la propriile oferte.

Consumatorii de servicii telecom trebuie sa gaseasca toate informatiile pe site-urile operatorilor din domeniu

Noua decizie ANCOM, 158/2015, privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali, in vigoare din aceasta saptamana, stabileste categoriile de informatii pe care furnizorii trebuie sa le aduca la cunostinta utilizatorilor. Conform ANCOM, nu doar furnizorii de servicii de telefonie, ci si cei de internet si retransmisie TV trebuie sa publice pe pagina proprie de internet si sa comunice utilizatorilor, inainte de incheierea contractului, anumite informatii referitoare, de exemplu, la:

–         tarifele aplicabile planului tarifar,

–         serviciile incluse in planul tarifar respectiv si resursele acordate,

–         modul in care acestea pot fi utilizate,

–         termenul maxim si conditiile de instalare a serviciilor,

–         durata contractului si conditiile de incetare a acestuia,

–         informatii despre orice limitari, blocari sau praguri ce pot fi aplicate de furnizor.

Informatii suplimentare

Furnizorii de internet vor preciza valoarea maxima a vitezei de download si de upload, precum si valoarea vitezei minime garantate. Totodata, trebuie sa fie indicata acoperirea geografica de tip outdoor a serviciilor de comunicatii electronice, cu precizarea localitatilor unde exisa acoperire si a tehnologiilor prin care se furnizeaza serviciile (de exemplu, in cazul telefoniei mobile, 2G, 3G etc). In plus, furnizorii de servicii de comunicatii electronice trebuie sa afiseze pe pagina principala a site-ului propriu un link direct catre contractul cadru si conditiile de furnizare a serviciilor prin intermediul cartelelor preplatite. Totodata, operatorii telecom trebuie sa pastreze online o arhiva cu contractele cadru si cu planurile tarifare care nu mai sunt in vigoare, dar care sunt inca utilizate de unii abonati.

 

author avatar
Arpad Dobre
175 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger