AcasăOldGhidul Black Friday: Ce drepturi au consumatorii?

Ghidul Black Friday: Ce drepturi au consumatorii?

Cand faceti cumparaturi de Black Friday verificati atent etichetele cu vechile si noile preturi

Black Friday 2015 a si inceput, desi, oficial, avalansa promotiilor incepe in 20 noiembrie. Centrul European al Consumatorilor din Romania (ECC Romania) va recomanda sa nu va lasati inselati de preturile mici si sa verificati informatiile prezentate pe site-uri sau in magazine inainte de a achizitiona orice produs.

Cand faceti cumparaturi de Black Friday verificati atent etichetele cu vechile si noile preturi

Orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse sau servicii identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta (cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus).

Dreptul de retragere

Daca ati achizitionat un produs dintr-un magazin clasic, puteti cere sa fie inlocuit sau sa vi se restituie contravaloarea lui doar daca este defect. In cazul cumparaturilor efectuate online aveti 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului in care puteti renunta la achizitie, fara a oferi vreun motiv si fara costuri suplimentare. Produsul poate fi returnat pe cont propriu (dar acest cost nu se ramburseaza de comerciant), sau puteti astepta sa fie preluat de catre agentul economic, in unele cazuri gratuit (verificati atent politica magazinului inaceasta privinta). Comerciantul este obligat sa returneze pretul platit pentru produs in maximum 14 zile.

Termenul de livrare

Daca ati facut comanda online, comerciantul trebuie sa va livreze produsul in maximum 30 de zile sau mai putin, daca ati cazut de acord asupra acestui aspect. Daca termenul de livrare nu este respectat, puteti stabili, de comun acord, o noua data de livrare. Daca nici aceasta data nu este respectata, aveti dreptul la rezilierea contractului, iar agentul economic este obligat sa va returneze banii in cel mult sapte zile. Daca produsul este deteriorat sau distrus inainte de a ajunge la destinatie, clientul are dreptul sa ceara un nou produs sau sa renunte la contract.

Sfaturi pentru cumparatori

•        Faceti o lista cu produsele pe care doriti sa le achizitionati si cu preturile actuale ale acestora, pentru a le compara cu cele promotionale.

•        In cazul in care comandati online, verificati, inainte de a trimite comanda, daca pretul fiecarui produs din cosul de cumparaturi este acelasi cu pretul redus indicat la alegerea produsului.

•        Deschideti coletul in prezenta curierului, iar daca produsul  nu corespunde, trimiteti-l inapoi, cu mentionarea expresa a motivelor refuzului.

author avatar
Arpad Dobre
178 afisari
Zenville

Ultimele știri

Campania electorală pentru Primăria Capitalei, „aruncată în aer”! Cătălin Cîrstoiu, vestea momentului. Ce se întâmplă luni

Cătălin Cîrstoiu ar putea ieşi din cursa pentru Primăria Capitalei. Coaliţia PSD-PNL trebuie să ia urgent o decizie în privinţa candidatului comun.Acuzaţiile de incompatibilitate...

Irakul, atacat la o bază militară unde s-ar afla paramilitari pro-Iran. Ce spun Israel și SUA despre bombardamente (VIDEO)

Au fost explozii în Irak, azi-noapte, în apropiere de Bagdad, la o bază militară. Acolo s-ar fi aflat trupe ale armatei și foști paramilitari...
proger