AcasăOldFraude pe piata masinilor second-hand

Fraude pe piata masinilor second-hand

Mihai Cune recomanda verificarea masinii rulate la un service autorizat al marcii, inainte de cumparare

Necunoasterea legislatiei in vigoare si a drepturilor pe care cumparatorii de masini second-hand le au ii pot face vulnerabili la fraude, fie ca este vorba despre starea precara a masinii sau de lipsa unor acte esentiale.

Mihai Cune recomanda verificarea masinii rulate la un service autorizat al marcii, inainte de cumparare

O cercetare efectuata recent pe piata masinilor rulate evidentiaza punctele slabe ale cumparatorilor romani care pot deveni victime ale fraudelor. Studiul, efectuat de Autovit.ro si ExactCC, releva ca anul trecut, pe piata autovehiculelor second-hand au fost achizitionate 205.000 de masini, alte 221.000 fiind aduse in tara, in asteptarea clientilor. Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 919 persoane, cu varste intre 19 si 49 de ani. Cei intervievati au recunoscut – in majoritatea cazurilor – ca nu au cerut certificat de autenticitate de la vanzator si nu au verificat daca numarul de kilometri de la bord este cel real, fiind expusi frecventelor fraude de pe piata masinilor second-hand.

Date ingrijoratoare

Mihai Cune

Trei sferturi dintre cei care si-au luat o masina second-hand au mentionat ca nu s-au dus la un service autorizat, pentru un diagnostic auto inainte de  cumparare. Ca justificare, 42% dintre cumparatori au spus ca au verificat personal autovehiculul, 32% l-au evaluat impreuna cu un prieten „meserias” si doar 23% au precizat ca au dus autoturismul la un service autorizat al marcii achizitionate.

Falsificarea kilometrajului

Peste doua treimi dintre posesorii de masini second-hand au declarat ca au verificat veridicitatea numarului de kilometri afisat pe bord, insa 42% nu au stiut sa explice cum au efectuat verificarea si doar 27% au apelat la un tester autorizat. Conform Autovit.ro, solutia ar fi infiintarea unei baze de date la nivel national, administrata de Registrul Auto Roman (RAR),  in care sa fie inregistrate datele referitoare la rulaj, cu fiecare ocazie cu care o masina se prezinta la ITP sau la orice service autorizat de RAR. „O masura complementara ar fi modificarea legislatiei astfel incat vanzarea unei masini cu kilometrajul dat inapoi sa fie considerata infractiune, la fel si manopera de interventie asupra rulajului”, a declarat Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro

author avatar
Arpad Dobre
380 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger