De ieri a intrat in vigoare noua procedura de inregistrare in scopuri TVA a persoanelor impozabile, iar Fiscul verifica daca firmele care vor sa devina platitoare ale acestei taxe au sau nu datorii la stat sau au fraudat bugetul.
Decizia de acordare a codului de TVA apartine administratiei fiscale judetene competente teritorial si depinde de rezultatul analizei de risc fiscal, prin care verifica, printre altele:
– corectitudinea si veridicitatea informatiilor furnizate in declaratia 088 de catre reprezentantul societatii, care solicita inregistrarea;
– daca asociatii sau administratorul detin ori au detinut societati cu obligatii neachitate la bugetul de stat, la momentul cesionarii partilor sociale;
– daca asociatii sau administratorul detin sau au detinut firme lichidate sau radiate, la care a fost declansata procedura insolventei sau au fost declarate inactive fiscal. Daca vreuna dintre aceste suspiciuni se adevereste, cazul este trimis automat de inspectori catre Directia Generala Antifrauda Fiscala, in vederea clarificarii aspectelor constatate. In consecinta, am putea asista, in curand, la o reducere a numarului firmelor platitoare de TVA si, probabil, la cresterea economiei „gri” si a evaziunii fiscale.