AcasăOldEsecul in afaceri, sperietoarea antreprenorilor

Esecul in afaceri, sperietoarea antreprenorilor

Tinerii considera ca viziunea, motivatia si pasiunea asigura succesul in afaceri

Aproximativ 65% dintre antreprenorii romani cred ca societatea penalizeaza esecul in afaceri. Pentru tineri, ideea afacerii si calitatea planului de afaceri – si nu norocul – sunt cele mai importante aspecte pentru succesul unui business.

Tinerii considera ca viziunea, motivatia si pasiunea asigura succesul in afaceri

Frica de esec ramane una dintre barierele care ii opresc pe romani sa isi deschida propria afacere. Pentru 37% dintre antreprenorii respondenti in cadrul studiului EY Antreprenorii vorbesc – Barometrul antreprenoriatului romanesc 2015 , esecul reprezinta o bariera pentru viitoarele proiecte de afaceri, 17% considera ca acesta reprezinta o nereusita in cariera, iar pentru 11% indica lipsa abilitatilor necesare. Totusi, procentul celor care cred ca esecul este un prilej de invatare a crescut de aproape sase ori fata de 2014, pana la 29%; iar numarul celor care cred ca esecul nu afecteaza viitoarele proiecte a scazut cu trei puncte procentuale, pana la 6%.

Tinerii, mai optimisti

Prin comparatie, studentii sunt mai optimisti decat antreprenorii in privinta perceptiei esecului in afaceri: doar 22% din studenti vad esecul ca o bariera pentru viitoarele proiecte de afaceri, fata de 37% dintre antreprenori. Conform studiului EY Barometrul educatiei si culturii antreprenoriale in randul studentilor, pentru tineri, ideea afacerii si planul de afaceri, calitatea relatiilor de business si capitalul cu care se incepe afacerea – sunt toate importante pentru succesul start-up-ului,. Norocul este considerat cel mai putin important de catre respondenti, in timp ce ideea afacerii si calitatea planului de afaceri sunt cele mai importante aspecte pentru ca afacerea sa aiba succes. Conform aceluiasi studiu, derulat de EY in colaborare cu ASE in randul a 765 de studenti, majoritar aflati in an terminal de studiu la universitati economice, cele mai importante trei calitati ale unui antreprenor de succes sunt viziunea, motivatia si pasiunea.

author avatar
Arpad Dobre
160 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger