AcasăOldCoruptia, o solutie pentru dezvoltarea afacerilor

Coruptia, o solutie pentru dezvoltarea afacerilor

Fenomenul de dare si luare de mita sunt practici extinse la nivel local, numerosi intreprinzatori fiind, practic, obligati sa faca plati informale, daca vor sa porneasca ori sa dezvolte o afacere.

Darea de mita este uzuala in 40% dintre firmele care vor sa se dezvolte

Desi perceptia privind coruptia generalizata s-a imbunatatit in Romania in ultimii doi ani, 39% dintre participantii la un sondaj pe aceasta tema considera coruptia un fenomen generalizat, fata de 63% in Europa de Est. Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Ernst & Young, „Fraud and corruption – the easy option for growth? (Frauda si coruptie – optiunea facila pentru dezvoltare?)”, la care au participat 3.800 de angajati din companii de mari dimensiuni, inclusiv din Romania.

Estul Europei, covarsit de fraude

O alta concluzie a studiului arata ca 20% dintre companii considera ca politicile anticoruptie pe care le aplica le fac mai putin competitive, cu alte cuvinte, afaceristul care nu da spaga nu-si poate dezvolta concurential afacerile.  Laura Lica-Banu, Senior Manager in cadrul EY Romania a subliniat ca 39% din respondentii din Romania considera ca practicile de dare si luare de mita sunt extinse in mediul de afaceri local. „Cu toate ca acest fapt este ingrijorator, daca privim cu atentie, realizam ca in estul Europei, perceptia generala privind coruptia este mai mare (63%), iar in tarile cu o dezvoltare-rapida aceasta atinge 61%”, a precizat oficialul EY Romania.

Jumatati de masura

Datele arata ca in Romania companiile au inceput sa lucreze la adoptarea unor programe de conformitate eficiente. Astfel:

– 58% dintre participantii la studiu au mentionat ca au fost adoptate politici anticoruptie de catre companii sau ca sunt constienti de existenta acestora;

– 50% dintre participanti considera utile sesiunile de instruire anti-coruptie;

– 52% spun ca raportul transmis pe canalul de avertizare al companiilor este urmat de o actiune a managementului fata de cel care a incalcat regulile anticoruptie.

Suna foarte frumos, insa trebuie remarcat ca aproape jumatate dintre respondenti au recunoscut faptul ca in firmele lor nu au fost adoptate politici anticoruptie, iar managementul a aproape 50% dintre companii nu a luat nicio masura fata de practicile de luare si dare de mita.

 

author avatar
Arpad Dobre
159 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger