AcasăOldCFR Marfa poate fi vanduta la fier vechi

CFR Marfa poate fi vanduta la fier vechi

Ministerul Transporturilor respinge ipoteza ca CFR Marfa ar putea fi vanduta, sina cu sina si vagon cu vagon, la fier vechi, insa acest lucru este posibil, odata cu vanzarea a 51% din pachetul de actiuni al companiei feroviare.

In „zestrea” CFR Marfa intra locomotive vechi si vagoane ruginite care nu au fost folosite niciodata

Conducerea ministerului se bazeaza pe faptul ca, dupa privatizarea CFR Marfa, statul va ramane cu 49% din actiunile CFR Marfa si va putea, astfel, sa impiedice vanzarea companiei pe nimic. Fie si doar din punct de vedere matematic, acest lucru nu este posibil, deoarece intr-un consiliu de administratie de 11 sau 13  membri, statul va avea, oricum, voturi mai putine fata de reprezentantii firmei care va cumpara pachetul de 51%. Investitorii sunt asteptati sa se inscrie la privatizare pana pe 8 mai 2013.

Statul, scos din ecuatie

Sa zicem ca, potrivit calculelor ministerului, statul ar putea frana (dar nicidecum impiedica) vanzarea CFR Marfa la fier vechi. Dar mai e o problema: majorarea de capital. Statul vrea sa scape cat mai urgent de CFR Marfa, care are o valoare de piata estimata la 300 de milioane de euro si datorii de 450 de milioane de euro. In aceste conditii, statul nu mai poate emite nicio pretentie fata de deciziile ulterioare ale celui care va prelua compania feroviara. Pe de alta parte, investitorul poate face rapid o majorare de capital prin emisiune de noi actiuni sau prin aport in numerar sau in natura. E de ajuns o majorare de cateva procente (cateva milioane de euro) fata de valoarea actuala a companiei, moment in care statul nu va mai avea dreptul nici macar sa atinga frana de mana de la vagoanele trimise la fier vechi.

author avatar
Arpad Dobre
374 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger