Autoritatea Nationala in Domeniul Comunicatiilor ii sfatuieste pe amatorii de chilipiruri din perioada Black Friday sa se informeze inainte de a se decide asupra unei oferte de telefonie sau internet.
Fie ca este vorba de un smartphone sau o tableta cu o reducere substantiala, la achizitionarea unui abonament pentru servicii de telefonie sau internet utilizatorii ar fi bine sa verifice urmatoarele lucruri:
– gradul de acoperire, in cazul telefoniei si internetului mobil. Utilizatorii pot verifica si valoarea medie nationala a vitezei serviciului de internet sau valoarea medie a acesteia pe localitate pe www.netograf.ro, la sectiunea Statistici;
– daca serviciul este disponibil in zona lor, in cazul telefoniei si internetului la punct fix;
– tarifele: valoarea abonamentului lunar, daca aceasta este disponibila doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/inchirierea unor echipamente aditionale (daca este cazul), tarife pentru apeluri internationale;
– cate minute/SMS-uri/trafic include abonamentul, in ce retele pot fi folosite, in ce ordine vor fi consumate si ce tarife se aplica dupa consumarea lor;
– perioada minima pentru care se angajeaza sa nu renunte la contract;
– taxele pe care ar trebui sa le plateasca daca renunta la contract inainte de termen;
– termenul de instalare/activare a serviciului;
– cum poate fi anuntata o defectiune si in ce termen se remediaza;
– la ce despagubiri au dreptul daca furnizorul nu respecta anumite clauze contractuale;
– daca telefonul achizitionat impreuna cu serviciul este codat in retea;
– unitatea minima de taxare a traficului de internet (de exemplu, 1 KB, 10 KB, 1 MB etc.);
– daca si in ce conditii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicatii (de tip VoIP, file-sharing etc.);
conditiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului in caz de suspendare, precum si tarifele aplicabile.