AcasăOldAtentie la contractele online

Atentie la contractele online

Contractele online de bunuri si servicii au numeroase avantaje (pret, diversitate etc.), dar pot genera si mari probleme celor care nu-si cunosc drepturile de consumatori.

Seful ANPC, Marius Alexandru Dunca, atrage atentia asupra capcanelor din contractele online

Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Alexandru Dunca, recomanda ca, in cazul comertului online, consumatorii sa fie foarte atenti si sa ceara de la comercianti cel putin urmatoarele informatii inainte de a incheia un contract online:

–         principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor;

–         datele profesionistului;

–         pretul produselor si serviciilor;

–         perioada de valabilitate a ofertei sau a preturilor;

–         costul de utilizare a mijloacelor de comunicatie la distanta;

–         modalitatile de plata, livrare, executare;

–         procedura de solutionare a reclamatiilor;

–         termenul de retragere si formularul tipizat de retragere;

–         existenta unei garantii legale;

–         durata contractului.

Probleme frecvente

ANPC a primit, de la inceputul anului 2014 pana in prezent, 3.168 reclamatii, cele mai multe sesizari avand in vedere: comportamentul incorect in relatia cu consumatorii, depasire termene de remediere/ rambursare/livrare produs, afisare incorecta a preturrilor sau preturi gresite, calitate necorespunzatoare a produselor achizitionate, suplimente alimentare fara efect, somatie de plata fara comanda prealabila, aparat tantari fara efect, saltea nerecomandata medical pentru bolnavi, laptop carcasa deteriorata, produse defecte in garantie, livrare produse diferite de cele comandate.

author avatar
Arpad Dobre
278 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger