AcasăOldAtentie, comercianti! Romanii nu cred in ieftiniri dupa reducerea TVA

Atentie, comercianti! Romanii nu cred in ieftiniri dupa reducerea TVA

Cumparatorii vor ca magazinele sa afiseze sub produse doua etichete, una cu pretul vechi si alta cu cel redus

Aproape toti romanii au auzit de reducerea TVA la alimente din 1 iunie 2015, dar doua treimi cred ca doar hipermarkerturile vor ieftini un pic  alimentele, iar 30% sunt convinsi ca preturile nu vor scadea deloc.

Cumparatorii vor ca magazinele sa afiseze sub produse doua etichete, una cu pretul vechi si alta cu cel redus

Romanii sunt sceptici in ceea ce priveste scaderea preturilor la alimente. Un studiu online realizat de compania iSense Solutions arata ca, desi 95% dintre romani au aflat deja de decizia scaderii TVA de la 24% la 9% pentru toate categoriile de produse alimentare si bauturi non-alcoolice, incepand cu 1 iunie 2015, doar o treime considera ca preturile la produsele alimentare si bauturile non-alcoolice vor scadea uniform cu reducerea TVA. Mai mult, trei din zece romani cred ca preturile nu vor scadea deloc.

Neincredere in randul populatiei

Potrivit rezultatelor, aproximativ  65% dintre participantii la studiu considera ca doar anumiti comercianti vor reduce preturile la produsele alimentare. Cei mai multi isi pun sperantele in hipermarketuri si supermarketuri, 75% dintre ei asteptandu-se sa observe cele mai mari reduceri la alimente in astfel de magazine. Romanii asteapta de mult timp reducerea TVA la alimente. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei este neincrezatoare ca aceasta masura va fi aplicata corect de catre toti comerciantii. „Acest moment este unul cheie: neincrederea consumatorilor trebuie redresata de catre comercianti, ceea ce va contribui la un comportament mai relaxat al romanilor atunci cand vine vorba de cumparaturi”, ne-a declarat  Traian Nastase, Managing Partner al iSense Solutions. Scepticismul romanilor creste si mai mult in cazul restaurantelor. Sase din zece persoane participante la studiu cred ca preturile din restaurante nu se vor micsora foarte mult, deoarece acestea includ prelucrarea alimentelor si servicii care nu sunt vizate de reducerea TVA.

Se cere pretul vechi alaturat celui nou

Cat priveste semnalizarea reducerilor, 85% dintre romani vor ca alimentele si bauturile non-alcoolice sa aiba doua etichete dupa intrarea in vigoare a legii: una care sa contina pretul vechi si alta cu pretul redus. De asemenea, sunt considerate utile reclamele TV care sa informeze populatia asupra noilor preturi. Consumatorii asteapta de la comercianti sa comunice cat mai transparent modul in care implementeaza reducerea TVA la alimente. Astfel, 27% dintre ei isi doresc sa vada reclame despre ieftinirea alimentelor. Potrivit iSense, cei care vor aplica si vor comunica corect scaderile de preturi vor avea un avantaj competitiv si vor castiga increderea consumatorilor.

 

author avatar
Arpad Dobre
126 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger