Asociatia Pro Consumatori (APC) a achizitionat din hipermarketuri 25 tipuri de mititei, in vederea realizarii unui studiu prin care sa atraga atentia in ceea ce priveste continutul acestor produse si potentialele efecte asupra sanatatii consumatorilor.
Continutul de carne la produsele analizate variaza intre 61,5% si 90%. La 40% dintre mititeii analizati s-au folosit arome. La 32% dintre mititeii analizati s-a folosit ascorbat de sodiu. La 32% dintre mititeii analizati s-a folosit acid ascorbic. La 28% dintre mititeii analizati s-a folosit carmin. La 28% dintre mititeii analizati s-a folosit acetat de sodiu. La 20% dintre mititeii analizati s-a folosit nitrat de potasiu. La 12% dintre mititeii analizati s-a folosit aroma de fum. La 12% dintre mititeii analizatti s-a folosit monoglutamatul de sodiu. La 8% dintre mititeii analizati s-a folosit citratul de sodiu. La 4% dintre mititeii analizati s-a folosit acidul citric. La 4% dintre mititeii analizati s-a folosit lactatul de sodiu. La 4% dintre mititeii analizati s-a folosit izoascorbatul de sodiu. La 4% dintre mititeii analizati s-a folosit procolor si superfrich. La 28% dintre produsele analizate nu se specifica continutul de carne, fapt ce contravine prevederilor legale aplicabile etichetarii produselor. Au fost analizate sortimente de mici fabricate/distribuite de catre: Auchan, Integra, Suraki, Cora, Galli Gallo, Agro Ardeal, Doly Com Distributie, Carrefour, Valmar, Angst, Mega Image, Pedra Meat Expres, Smithfield, Westfleisch, Lidl, Penny si Kaufland.