AcasăNewsBusiness cu coronavirus. Afacerile din China, gripate

Business cu coronavirus. Afacerile din China, gripate

Marile magazine, restaurantele și obiectivele turistice din regiunea chineză Hubei au pus lacăte pe uși. În Wuhan, ca să dăm doar un exemplu, nici musca nu mai zboară fără acordul autorităților! Zi după zi încep să se facă simțite efectele globale ale haosului generat de coronavirusul „scăpat” pe străzi.

Cele peste o sută de ce decese și miile de cazuri de îmbolnăvire raportate, plus răspândirea pe întreg mapamondul (din SUA și până-n Australia via Europa) au dat naștere unei adevărate crize. În cele 15 orașe „închise” din ordinul Armatei sunt aproape 60 de milioane de „prizonieri”, oameni care stau închiși în case de teama virusului mortal, de spaima soldaților, cobai pentru un uriaș experiment social.

Este blocaj total în bună parte din China. Criza afectează ramuri întregi din economie – comerțul, călătoriile și turismul, industria alimentară, totul e la pământ. Iar oficialii Partidului Comunist trimit semnale la fel de îngrijorătoare, care vorbesc despre o prelungire a situației pentru următoarele șase luni!

În tot acest timp, unele companii și-au sistat activitatea, pe când altele deja se gândesc să găsească noi piețe. Starbucks a anunțat că închide toate cafenelele din Wuhan și suspendă serviciile de livrare în toată provincia Hubei. Cunoscutul lanț de cafenele operează 90 de reprezentanțe în această regiune! De asemenea, restaurantele KFC și Pizza Hut și-au închis toate punctele din Wuhan, iar compania-mamă anunță că are în plan și alte „acțiuni suplimentare”. McDonald’s a luat aceleași măsuri în Wuhan și-n alte patru orașe din Hubei.

Pe piața auto, grupul Renault, prezent cu o fabrică uriașă în Wuhan, susține că „studiază cu atenție problema cauzată de coronavirus”. Fabricile de automobile, ca și celelalte afaceri conexe ale Renault, au fost închise, „dar oricum le dădeam liber, fiindcă urmau sărbătorile de Anul Nou chinezesc”. Mult mai deciși sunt cei de la Peugeot, care au transmis că îi vor repatria pe toți angajații expați (și familiile lor) din regiunea Hubei.

Turismul și comerțul, la pământ

Sunt repercusiuni ale coronavirusului resimțite și-n alte zone. Compania Disney și-a închis parcurile tematice din Shanghai și Hong Kong, deși abia s-au redecorat în temă cu noul An Chinezesc.

Acțiunile companiilor producătoare de bunuri de lux s-au prăbușit în ultimele zile. Vânzările Cartier au scăzut cu peste 50% de când „Virusul ucigaș” a băgat spaima în China! Lanțurile hoteliere importante, ca IHG, Marriott și Accor au declarat că vor renunța la taxele de anulare pentru rezervările din China, iar operatorii de linii aeriene (inclusiv Cathay și Qantas) vor oferi rambursări complete pentru pasagerii care renunță la călătoriile către și dinspre China până la sfârșitul lunii februarie.

În 2019, s-au cheltuit peste 150 de miliarde de dolari în perioada Anului Nou chinezesc. Acum, nici măcar 50 de miliarde!

author avatar
Nicholas Cezar Redactor
275 afisari

1 COMENTARIU

  1. Iata cum o super putere economica si militara cum este China poate fi pusa la pamant ,
    cu urmari negative si pierderi uriase pe multiple directii ,fara sa tragi un foc.
    Imi pare rau pt.populatia chineza ,dar conducerea statului chinez trebuie sa fie de aici
    inainte,foarte atenta la acest avertisment dat de coronavirus.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger