Casa de moda britanică îşi încurajează clienţii să dea o nouă şansă vechilor produse prin revânzarea lor online, o mişcare care ar putea să genereze mai mulţi clienţi în perioada sărbătorilor şi să crească atractivitatea mărcii pe piaţa în creştere a produselor de lux second hand.
Burberry a bătut palma cu portalul de consignaţie online The RealReal. Astfel consumatorii americani care oferă spre vânzare produse Burberry second hand prin intermediul acestui portal în timpul sărbătorilor, vor fi invitaţi pentru o şedinţă de shopping privată şi un ceai la unul din buticurile firmei britanice. Marile case de lux europene controlează de mult timp procesul de distribuţie şi au chiar au evitat să recunoască existenţa unei pieţe pentru produse second hand. Însă unele firme au început să ofere posibilitatea de revânzare, Richemont, proprietarul mărcilor de ceasuri şi bijuterii de lux Cartier şi Jaeger-LeCoultre, a cumpărat anul trecut site-ul de revânzări Watchfinder, o recunoaştere a creşterii importanţei pieţei secundare. „Nu vedem revânzarea ca o ameninţare. Vrem să creştem gradul de conştientizare cu privire la diferitele opţiuni pe care clienţii le au atunci când doresc să îşi reînnoiască garderoba”, a declarat Pam Batty, vicepreşedintele pentru responsabilitate socială de la Burberry. O tendinţă care nemulţumeşte alte case, Chanel a dat în judecată RealReal şi alte consignaţii online pe motiv că au vândut produse contrafăcute. În plus, marca a susţinut că pretenţia site-ului de a vinde produse originale Chanel constituie încălcarea proprietăţii intelectuale. Burberry a avut scăderi de vânzări după 2015 şi a fost criticată în 2018 după ce a dezvăluit că a preferat să distrugă produse nevândute în valoare de aproximativ 35 milioane de dolari, în loc să le vândă la un preţ redus. (R.J.)