AcasăNewsBugetul SNA declanseaza scandalul la BRAT

Bugetul SNA declanseaza scandalul la BRAT

Seful BRAT, Silviu Ispas, alaturi de predecesorii sai Ion Teodor si Dan Balotescu

Lovitura de teatru a Biroului Roman de Audit al Tirajelor, care a respins bugetul pentru Studiul National de Audienta, membrii invocand faptul ca  studiul ar trebui adaptat pietei actuale, atat ca proceduri, cat si ca nivel al costului, care se ridica la aproximativ 750.000 de euro.

Seful BRAT, Silviu Ispas (stanga), alaturi de predecesorii sai Ion Teodor si Dan Balotescu

BRAT, autoritatea considerata divinitatea suprema pentru presa, intrucat datorita acestei organizatii editorii pot atrage publicitate de la companiile de stat sau de la multinationale, a luat zilele trecute o decizie istorica pentru mass-media mioritica: a respins bugetul. ,, Nu cred ca e logic sa platim cu 750.000 de euro pe an un studiu care ne foloseste, in forma actuala, foarte putin’’, a spus jurnalistul Catalin Tolontan. Intr-o scrisoare trimisa conducerii BRAT, Tolontan a mentionat ca si-ar dori un alt gen de studiu, mai ieftin si mai apropiat de realitate. Jurnalistul incerca astfel sa atraga atentia asupra faptului ca, de cele mai multe ori, studiile erau departe de realitate, intrucat editorii, dupa ce au fost auditati, au dreptul de a declara pe propria raspundere ce tiraj isi doresc, iar firmele care efectueaza sondajele pe teren nu iau in calcul diferiti factori ce pot influenta rezultatele finale. Mai exact, sondajele pot contine informatii eronate, in conditiile in care, de exemplu, sondajul despre tabloide se efectueaza in fata Academiei Romane, iar cel care vizeaza o revista literara este realizat pe un santier sau la gura metroului. Rezultate finale insa, oricare ar fie ele, fictive sau reale, duc la decizia finala in cazul unui contract de publicitate, iar agentia va alege pentru clientul sau publicatia cu cel mai mare tiraj girat de BRAT, pentru a-i asigura acestuia succesul pe piata. In scrisoarea sa catre BRAT, Tolontan a ridicat si o alta problema, la fel de spinoasa: ca producatorii de continut sunt ,,uitati’’ atunci cand materialele lor sunt preluate de televiziuni sau diferite site-uri, care, practic, se ,,hranesc’’ din munca altora si atrag, datorita audientei obtinute in acest fel, contracte grase de publicitate.

Ziar de provincie cu tiraj uluitor

Faptul ca tirajul declarat de BRAT cantareste enorm atunci cand este vorba de atragerea marilor clienti din publicitate este un fapt demonstrat. Actualul presedinte al Biroului, Silviu Ispas, este un fost angajat al unei gazete din Oltenia al carei tiraj a explodat, la un moment dat, si care tiparea, conform documentelor BRAT, mai mult decat unele ziare nationale. Cu un astfel de tiraj garantat de BRAT, publicatia respectiva a atras publicitate de la mai multe firme prestigioase, prin intermediul unei firme de publicitate al carei manager era… Silviu Ispas.

Narcis Voica

author avatar
Narcis Voica
255 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger