AcasăNewsBugetul MAI, supt de funcționarii cu statut de polițiști

Bugetul MAI, supt de funcționarii cu statut de polițiști

Funcționarii din MAI și din celelalte structuri ies la pensie la 47 de ani

Ministrul Marcel Vela a fost somat de sindicatele din sistem să le desființeze funcționarilor din MAI statutul de polițiști, economiile la buget fiind uriașe. Funcționarii, deși nu prestează muncă de polițiști, beneficiază de absolut toate drepturile polițiștilor, inclusiv de pensii militare și pensionare la 47 de ani.

Funcționarii din MAI și din celelalte structuri ies la pensie la 47 de ani

Sindicaliștii din Poliție i-au dat ministrului Vela cea mai bună soluție pentru eficientizarea MAI, solicitându-i acestuia să-i scoată pe funcționari din rândurile polițiștilor. ”I-am cerut ministrului diferențierea funcțiilor de polițiști care fac muncă de poliție și cei care au doar denimirea și beneficiile. Sunt foarte mulți care nu au nicio legătură cu poliția, cum ar fi tot ce înseamnă funcționarii din Ministerul Afacerilor Interne, funcționarii din toate structurile MAI,de la juridic, financiar, logistic. Ce treabă au cu poliția, cu munca de poliție? Și oamenii ăștia ies la pensie la 47 de ani, pentru că sunt încadrați în grupă specială, deși fac aceeași activitate ca și orice alt funcționar, cresc artificial numărul de polițiști la mia de locuitori. Din punctul meu de vedere, nici nu au bază legală să fie polițiști, pentru că în Legea Poliției scrie clar că polițiști sunt doar cei care îndeplinesc atribuții specifice acestei profesii. Dacă s-ar scoate acești funcționari din rândurile polițiștilor s-ar face niște economii fantastice. Aceștia primesc norma de hrană la nivelul polițiștilor, care este mai mare decât a funcționarilor publici normali, adică 1.110 lei pe lună. Totodată, primesc și norma de echipament, deși nu se îmbracă în polițiști, circa 2.500 de lei pe an, bani care le rămân în buzunare. Iar peste toate acestea, acestor funcționari li se aplică legea pensiilor militare, care înseamnă o pensie aproape dublă decât a funcționarilor publici de la celelalte ministere și agenții, între 4.000 și 10.000 de lei. Asta ar însemna eficientizare pentru Ministerul Afacerilor Interne, că se economisesc bani care ar putea fi folosiți pentru reducerea deficitului de polițiști și pentru dotări cu autoturisme și echipamente”, ne-a declarat Vasile Lincu, președintele Sindicatului Polițiștilor ProLex.

Pensii dublate artificial

Sindicaliștii i-au arătat ministrului de interne că faptul că sumele enorme plătite pentru pensiile polițiștilor au fost și sunt umflate artificial. ”Peste 60% din bugetul MAI merge la salarii, iar 21% merg la pensii. Banii pentru pensii, care se plătesc din bugetul ministerului, reprezintă o treime din bugetul salariilor polițiștilor. Păi cum să nu fie atât de mult, dacă se umflă pensiile artificial, cu salarii de excelență, cu promovări în funcție de conducere înainte de pensionare, cu oameni care nu au făcut în viața lor sâmbete și duminici și în ultimele șase luni au lucrat doar sâmbăta și duminica?! Potrivit reglementărilor, repartizarea se face proporțional, păi cum să vorbim de proporțional când unul face doar sâmbete și duminici timp de șase luni consecutiv? Când am sesizat într-un caz casa de pensii, au zis că nu e treaba lor. La stabilirea pensiei, polițistul își poate alege orice perioadă de șase luni din ultimii 5 ani de activitate și atunci au timp să își aranjeze salarii de excelență și sâmbete și duminici, pentru a avea o pensie foarte mare. Salariul de excelență le asigură 3.000-4.000 de lei în plus la pensie, iar sâmbetele și dumincile, un plus de 1.000 de lei la pensie”, ne-a mai precizat președintele Sindicatului Polițiștilor ProLex, Vasile Lincu.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
7.033 afisari

17 COMENTARII

  1. Total eronat.
    Economia se face la pensiile fabuluase de care beneficiaza cei care au iesit la pensie cu trei ani in urma.
    Atunci si-au „tras” baietii si sporuri mari si duminici fictive….iar la calcul au iesit cu pensie mai mare decat salariul.
    Dle Lincu,
    Cati pensionari aveti incadrati la sindicat? Sa spunem noi?

  2. Corect.
    Ce ar fi daca am posta numele pensionarilor de lux?
    Pensiile se plătesc din bugetul MAI nu?!
    Pai acolo se pierde bai sindicalistule…
    Mai bine ati gasi o solutie pentru a reduce nr. de ani pe care poate sta un sef.
    Unii au sarit de 5, 6 ani. Este normal?

  3. Multi meddici militari au iesit cu pensii grase , unii cu certificat de handicapat( !?) ,apoi angajati tot…la interne, medici la 7 hoti sanatosi!
    Ce fac cadrele .edicale care sunt in aceiasi curte ?
    Risipa de bani !

  4. Ce uita sa zica Lincu este faptul ca sunt si sefi de sindicat, politisti suspendati de 5, 10, 15 ani sau mai mult, agenti sau ofiteri care nu stiu sa conduca nici macar un post de politie, dar cand se pensioneaza se pensioneaza cu drepturi de functie de conducere, cu aceleasi beneficii de parca ar fi fost in activitate cot la cot cu cei din strada si nu ar fi frecat menta degeaba pe bani grasi la sindicate!!! Asta nu ziceti domnule Lincu? Cati astfel de „politisti” aveti la sindicat ca sa strigati „hottie”? Care nu au fost sefi in politie si dupa 6 luni cel putin la sindicat pe vrajeala ies cu pensie de inspector sef de politie? Sau mai bine? Genul Spr Diamantul si altii din sindicate… Atata bataie de joc, ati gasit vinovatii!!! Pe care vreti void sa-i gasiti! Dar aia de la sindicatul vostru care sunt pensionari si cu sprijinul sindicatului dau in judecata ministerul si castiga drepturi pentru misiuni in strainatate cand ei nu au fost o zi in astfel de misiuni? Aia nu incaseaza astfel tot din banii politistilor pe care acum zici ca-i „aperi” de urgia „politstilor rai”? Nu va duce mintea sa faceti ceva bun in tara asta si nu stiti decat sa instigati politistii intre ei, cum faci diferenta intre unul care a lucrat 22 de ani de zile in strada si din cauza sanatatii este acum de un an jumatate la resurse, pe el cum vrei sa-l pensionezi? Sau unul care a facut si liceu de politie si Academia dar acum 15 ani de zile a fost repartizat la juridic si a devenit unul dintre cei mai buni consilieri juridici din politie inclusiv in apararea celor din „strada”? Sau unul de la combaterea crimei organizate care din motive de serviciu ajunge dupa 20 de ani de cariera la financiar? Ce solutii ai domnule Lincu pentru acesti politisti rai? Sunt mai buni decat cei suspendati „pentru activitate de sindicat”? Merita ei pensie militara?

  5. Sindicatele nu stiu cum sa arunce responsabilitatea pentru insuccesele lor asupra altora, mai precis asupra colegilor din structurile de suport. Acestia sunt in mod justificat functionari cu statut special, au restranse o serie de drepturi,sunt disponibili la ordin sau dispozitie 24 ore din 24 de ore, la fel ca cei ce se pretind politisti adevarati. Probabil tot cei din structurile de suport sunt de vina pentru faptul ca „adevaratii” politisti fac de ras institutia de multe ori, cum s-a intamplat in cazul Caracal. Chestia aceasta cu salariile celor din suport este o diversiune a incompetentilor din operativ si a sindicatelor, care isi inchipuie ca politistii „adevarati” au numai drepturi, nu si obligatii.

  6. Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

  7. Conceptul reorganizarii sau al modernizarii trebuie sa raspunda obligatoriu la cateva intrebari care pot justifica infiintarea, mentinerea sau modificarea unor structurii din componenta sistemului (subsistemelor) ori din contra desfiintarea si anume:
    – Care sunt produsele sau serviciile muncii obtinute de acestea?
    – Cine le valorifica sau cui folosesc?
    – Ce importanta au acestea pentru managementul sistemului?
    – Si cat de eficienta si oportuna mai este obtinerea acestora?
    Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative si STRATEGII care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE (distribuirea personalului de sus in jos), care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) conduce la risipirea de fonduri bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri centrale fara atributii obiective necesare administratiei de stat si implicit la ACUTIZAREA DISOLUTIEI INSTITUTIILOR STATULUI (SAU FUNCTIONAREA SOCIETATII FARA PRINCIPII, MORALITATE SI RESPECT FATA DE VALORILE UMANE SI SOCIALE) si diminuarea totodata la maximum a sanselor descentralizari sau modernizari reale.
    Vulnerabilitatile si amenintarile la adresa independentei, integritatii si competentei profesionale a personalului din M.A.I. pot fi reduse si eficienta sistemului imbunatatita si prin optimizarea organizarii structurilor din aparatul central al ministerului, a celor subordonate si a agentiilor institutiilor autoritatilor aflate sub coordonare (inclusiv cele teritoriale) tinand cont de modelele existente in tarile U.E cu democratie avansata si impuse de o administratie moderna.
    Pentru reducerea birocratiei excesive si realizarea unei descentralizari reale, la nivel central, trebuie analizata oportunitatea reducerii numarului, secretarilor si subsecretarilor de stat (din care unii au fost transformati in mod nejustificat in sefi de departamente), ori a secretarilor generali adjuncti. Reducerea directiilor generale, acestea pot fi transformate in directii simple cu cel mult 25 persoane (daca reprezinta cu necesitate obiectiva domenii ce strabat sistemul din varful piramidei pana la baza si au legaturi pe orizontala cu alte autoritati ale statului) conduse de un sef si un adjunct fara structuri interne de genul serviciilor sau a birourilor deoarece la acest nivel trebuie sa acceada doar elite (formatori si nu pentru a fi formati sau „slugi”) ale profesiei din diferite specialitati.
    Daca nu se justifica existenta lor ca si a directiilor simple aceleasi structuri pot fi desfiintate sau organizate in servicii independente.
    La nivelul managementului ministerului, pentru asigurarea unei performante maxime la nivel operativ, trebuie avuta in vdere indeplinirea conditiei de eficientizare privind reducerea ponderii cheltuielilor cu efectivele de personal auxiliar si de conducere, care nu trebuie sa depaseasca (10-15)% din totalul acestora.
    Avand in vedere considerentele mentionate si exigentele impuse de eficentizarea sistemului din punct de vedere al optimizarii fluxurilor functionale si structurii organizatorice precum si faptul ca pentru asigurarea obiectivitatii si confidentialitatii datelor si informatiilor judiciare trebuie intarit controlul judiciar si diminuat cel politic si administrativ, sunt necesare modificari ale organigramei ministerului.

  8. Atat la nivelul central cat si in cadrul componentelor sistemului structura de personal nu este rezultatul unor dimensionari stiintifice (realiste), nu reflecta nevoile obiective pentru asigurarea functionarii acestora si nu raspunde totdeauna politicilor publice dictate de comanda sociala.
    Multe posturi infiintate fara just temei sunt ocupate de oameni care nu au abilitatile si pregatirea profesionala necesara. Sunt tolerate in mod nejustificat situatii in care, ofiterii executa sarcini de serviciu de compexitatea celor prevazute pentru agenti, iar functionarii cu statut special au doar atributii simple specifice administratiei publice, ceea ce afecteaza grav, imaginea politiei judiciare si statutul politistului, datorita abaterilor comise de catre acestia de la deontologia profesionala.
    Persistenta deficientelor pe aceasta linie organizatorica a condus la situatia in care, in unele cazuri, la nivelul structurilor centrale si teritoriale ale sistemului s-au putut cuagula „clanuri” ce au la baza relatii de rudenie, prietenie sau interese nelegitime.
    Astfel s-a ajuns ca in multe situatii, in sistem, sa activeze autoritati publice de tipul “dinastiilor”, gastilor sau grupurilor de interese compuse din indivizi ce apartin anumitor zone administrative sau promotii de absolvire a scolii, ceea ce a creeat premisele pentru a se isca tot felul de rafuieli si nu de a performa sau de a se instala spiritul de modernitate statala.
    Una din cauzele care a favorizat migrarea discretionara a cadrelor in interiorul sistemului pentru formarea de „gasti” se datoreaza si faptului ca la nivelul ministerului nu exista o metodologie standardizata care sa reglementeze mutarea (fara examen sau concurs) pe orizontala pe functii similare si cu acelasi indice de salarizare sau pe verticala la pozitii cu indici superiori, in interiorul aceleeasi structuri sau de la o formatiune la alta, in cadrul unei linii de munca, de la o unitate la alta in cadrul aceluiasi departament ori de la o arma la alta in cadrul sistemului. Asemenea anomalii au permis, in cele din urma generalizarea de practici paguboase, in domeniul gestionarii resurselor umane.
    Pentru optimizarea la maximum a functiei publice, unul din principiile de baza care trebuie respectat (asa cum se intimpla in statele civilizate) este ca in fiecare institutie a statului, numarul salariatilor sa fie minim posibil, proveniti dintre cei mai valorosi cetateni ai urbei, dar care (mai ales in cadrul aceleeasi structuri) sa provina din familii sau „neamuri” cat mai numeroase posibil, din motive lesne de inteles (pentru a fi satisfacuta o gama cat mai diversificata de nevoi sociale obiective si evident a oferi incredere maxima sistemului).
    In acest context se impune eliminarea situatiilor in care membrii aceleeasi familii fac parte din aceleasi structuri centrale sau de executie sau din esaloane diferite dar cu subordonare de control sau de coordonare (protejare), pentru eliminarea conflictelor de interese.
    Rechemarea in activitate (la initiativa rezervistilor, pentru a-si promova ei propriile fantasmagonii si fara de legi) a unor pensionari care au parasit sistemul pe “usa rusinii” sau care n-au valoare de specialist recunoscut public impiedica emanciparea si aduce grave deservicii sistemului.
    Perpetuarea unor deficiente privind activitatea de personal a condus implicit la nerespectarea principiilor competentei si moralitatii precum si la incalcarea restrictiilor referitoare a conflictele de interese sau incompatibilitati in ocuparea functiilor de catre politisti, ofiteri ori subofiteri, personal civil sau chiar demnitarii.

    • Bre nea Zambilica si Sânziana (noi știm ca esti un Diamant de bărbat, de 2 ori femeie), tu înțelegi inepțiile tale cu piramida inversata? Cred ca ai copiat din vreo teza de doctorat si vrei sa te dai mare acum cu toți nebunii cand se schimba ministrul. Cu ce ma ajuta pe mine, ca adjunct de inspectorat, sa nu am un serviciu de logistica sau de financiar ocupat cu polițiști formați in instituții de profil militare (Sibiu)? Care sunt profesionalizati ca in toate structurile de forța (Man; SRI; etc) atât pe specialitate cât si pe specificul activității? Care au obligații si îndatoriri de polițist si așa sunt sigur ca respecta etica si deontologia profesională? Știi nenea Zambilica câți din ăștia am cercetat disciplinar? Niciunul in 3 ani de zile! Vrei sa știi invers?! Ca ma pot baza pe ei ca fac tot posibilul sa se descurce cu ce au ca eu sa stau liniștit si sa vad de siguranța cetățeanului? Ca daca am oameni astfel pregătiți nu duc grija ca ma calcă unii si alții ca nu e bine făcut un caiet de sarcini pentru o achiziție de orice? Ca daca ar fi civil nunse supune acestor îndatoriri si obligații si as pierde mai mult timp sa-i verific pe fiecare in parte, in fiecare zi, sa nu ma vândă firmelor … sa nu iau amenda de 10.000 in fiecare zi in calitate de ordonator? Si nu ma lua cu prostia externalizării … astfel de externalizări ne costa dublu sau triplu cheltuiala de acum cu acești polițiști. Îți spun din proprie experiența! Termina cu prostiile, nu încerca sa pari deștept cu ceva ce nu Cunoști, nefiind in viata ta șef de structura de poliție ca sa vezi ca pe langa importantă muncii in teren e bine sa ai un spate beton!!! Din toate punctele de vedere si ca in toate statele europene! Mergi si tu in Germania, Franța, mai învață si nu mai copia! Doar șefii de unități pot sa spună daca vor sau nu cadre specializate, cu o activitate profesionista in interesul unității, cu îndatoriri si obligații prin care se naște încredere in primul rând! Încetați sa va dați mari cunoscători ai realităților si nu mai gândiți cu răutate!

  9. Cîţi al de CORNELIU ALEXANDRU, sunt in MAI ,(un gheneral de paie in rezerva) PENSIONAR (cu pensie speciala)dir. gen. adjunct al Direcției Generale pentru Relațiile cu Instituțiile Prefectului PRIMESTE SI SALARIU NESMTIT in conditiile in care este o mare NULITATE UMANA, UN VERITABIL IPOCRIT,ETC.
    OARE FAPTUL CA ESTE UN SECURIST STALINIST CU 1,5 NEURONI II CONFERA DREPTUL sa batjocoreasca S.N.O.S.P……????

  10. Pai daca lucrezi la Mai nu inseamna ca si esti politist, poate faci mancare la cantina inmani caziere la ghiseu sau poate repari robinete si schimbi becuri or aduci presa la posta…

  11. I ca diferenta dintre un procuror un judecator si grefier or un aprod… Desi fac parte din sistem nu poti da speciala sau pensii la fel.

  12. Se bate moneda pe speciala. Parerea mea e ca speciala nu o poate avea decat romanii speciali.
    As enumera doar cei romani de conditie speciala.Adica cei chiar iesiti din comun dintre ma dintre noi.
    Enumar:
    Academicieni.
    Cercetatori.
    Chirurgi
    Soldati luptatori in teatru.
    Cosmonauti avem 2.
    Aviatori comerciali si militari
    Ma si cam atat, a, erea sa uit.
    Toti cei mari romani decorati cu Steaua Romaniei dar si cei decorati post mortem pt familiile lor.
    Indiferent ca e artist sportiv scriitor dizident etc.
    La fel nu vad de ce iti trebuie renta de revolutionar daca esti in viata si nu esti ranit?!..
    Si Atat.
    A ca esti un politist f bun un judecator de seama or un procuror inimos , asta se poate regla din poane din prime si pensii pt magistrati si politisti meritosi. Nu inseamna ca un procuror din Caracal se ridica la tagma unui procuror Dicot or Dna cum nici un jude de sector nu se ridica la nivelul unui jude CCR sau un politist de tara cu un politist criminalist cu mii da cazuri cercetate si rezolvate.
    Deci special chiar sa merite semantica.
    Mai mulgatorilor pricepeți voi ce vreau eu sa zic sau bat asa doar apa in piua…

  13. trebuie schimbat modul de calcul a pensiilor speciale. chiar de ar primi 100 la suta din media veniturilor nete din toata perioada de serviciu ar fi mult mai mic decat se ia ac.tual,nimeni nu a iesit direct din scoala genral sau comisar sef.multi aufost promovati si avansati in functii doar inaintea pensionarii pentru aiesi cu o pensie cat mai mare.la notarea in gimnastica media notelor se face dupa eliminarea notelor cea mai mare si cea mai mica.actualmente exista o parte nesimtita a acestor pensii cu complicitatea si consimtamantul celor care avizeaza si anume umflarea artificiala a ultimului salariu cu prime ore suplimentare sporuri nejustificate si altele

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger