„Nu dorim un Brexit fără acord care ne-ar pune probleme grave de aprovizionare şi livrare”, a avertizat Andy Palmer, directorul Aston Martin. Odinioară un reprezentant de vârf al industriei auto din Marea Britanie, producătorul maşinilor de lux a înregistrat pierderi de aproape 80 de milioane de lire sterline în primele şase luni ale anului şi anunţă scăderi de vânzări cu 20% în Europa.

Palmer, sosit la Aston Martin în 2017, s-a înhămat la un plan de vastă modernizare şi reorganizare a companiei din Gaydon, inclusiv în încercarea de a intra în noi segmente de piaţă, precum SUV-urile. Strategii care s-au împotmolit aşteptând în van deciziile politicienilor britanici în interminabila telenovelă a brexitului. Mai mult, vânzările au înregistrat un recul de 17% în Marea Britanie, Orientul Mijlociu şi Africa. Toate fabricile Aston Martin sunt în Regat, iar un hard brexit se anunţă dezastruos din cauza lipselor acordurilor comerciale, aprovizionării cu piese componente, desfiinţării uzinelor de producţie, taxe vamale și creșterea inacceptabilă a timpilor de așteptare pentru transporturile cu vehicule. Ford, BMW, Nissan au ameninţat deja că ar putea pleca din Marea Britanie. Ultimul avertisment a venit din partea lui Carlos Tavares, CEO-ul PSA Group, care a anunţat că va închide fabrica din Ellesmere Port dacă va fi un Brexit fără acord. Acolo se produce Opel Astra cu volanul pe partea stângă, destinat pieţelor UE, însă Tavares spune că preferă să mute linia în Russelsheim, sediul central al mărcii germane.