AcasăNewsBombă! Păgubiții, obligați să-și plătească singuri reparațiile mașinilor

Bombă! Păgubiții, obligați să-și plătească singuri reparațiile mașinilor

Firmele de asigurări nu vor mai plăti integral reparațiile mașinilor lovite

Victimele accidentelor vor fi nevoite să suporte o parte din costurile reparațiilor în service-uri făcute pe asigurarea obligatorie RCA. Un proiect de lege semnat de deputați de la toate partidele parlamentare introduce prevederi abuzive care dau dreptul firmelor de asigurări să stabilească anumite prețuri pentru decontare, diferențele de tarif urmând a fi suportate din buzunarele păgubiților.

Firmele de asigurări nu vor mai plăti integral reparațiile mașinilor lovite

Vinovate de necesitatea impunerii unor asemenea măsuri sunt service-urile auto, al căror comportament abuziv din punct de vedere al prețurilor practicate au dus la cheltuieli nejustificate care au determinat asigurătorii să mărească prețurile RCA, susțin deputații în motivarea proiectului legislativ. ”Despăgubirea trebuie să se raporteze la un nivel al prețurilor de piață practicate pe piețele de profil pentru existența unui echilibru și a unei echivalențe între despăgubirea ce se acordă de asigurătorii RCA și costurile cu reparațiile. Unele entități reparatoare, prelevându-se de principiile pieței libere, convin prețuri arbitrarii în relația contractuală directă cu persoana prejudiciată, în special atunci când valoarea reparației urmează a fi despăgubită de un asigurător RCA”, se arată în expunerea de motive a proiectului de act normativ. Pentru a preveni astfel de situații, proiectul de lege introduce noțiunea de sistem de evaluare specializat, acesta fiind o aplicație informatică, avizată de ASF, care se bazează pe un ansamblu de date, metode și algoritmi de calcul care este utilizată ca suport în stabilirea costurilor de reparație a vehiculelor, pe baza prețurilor de listă comunicate periodic de producătorii/importatorii oficiali în România de vehicule. Aplicația va fi utilizată de firma asigurătoare, care va calcula și va impune costul reparațiilor din service-uri, diferența între aceasta și devizul service-ului fiind suportată de păgubit. Totodată, proiectul legislativ introduce și prețurile de referință pentru service-urile auto în relația cu firmele de asigurări, prețuri stabilite anual de ASF și Institutul Național de Statistică.

Prevederile nu se regăsesc nicăieri în lume

Reprezentanții service-urilor auto spun că nu au auzit niciodată de o asemenea aberație, nici măcar în țările comuniste, ţinând să precizeze din capul locului că afirmaţia deputaţilor, în frunte cu iniţiatorul proiectului – Marius Bota (PSD), cum că a crescut poliţa RCA, este un FALSĂ. Astăzi, costul unei poliţe RCA este mai ieftin ca acum 15 ani, înainte de a intra în UE. De exemplu: preţul unui cap tractor care în 2005 era 2000 de dolari, astăzi este 1000 de dolari. Adică, poliţa RCA nu s-a scumpit de 15 ani, deşi salariul minim acum 15 ani era 500 lei, iar azi de 2000 de lei, deci de patru ori mai mare. ”Este total în neregulă ca asiguratorul să stabilească valoarea despăgubirii, pentru că unitatea reparattoare trebuie să facă acest lucru, pentru că ea efectuează reparația, ea trebuie să dea garanție și ea răspunde în fața legii pentru ceea ce a făcut. Să pui păgubitul să plătească din buzunar este total în afara legii, pentru că dacă acesta are obligația de a plăti RCA, trebuie să aibă și drepturi. Păgubitul nu poate în niciun caz să-și achite din buzunar o daună pentru care el nu a fost vinovat. Nu se întâmplă nicăieri în Europa și nici în lume acest lucru, pentru mine este de neimaginat și să gândești așa ceva, nu numai să legiferezi. În plus, nu poți introduce prețuri de referință, pentru că vorbim de o piață liberă, așa cum este și piața firmelor de asigurări, unde sunt diferențe enorme între tarifele practicate. Trebuie scoasă din lege această aberație, pentru că asta va duce la pericolul ca cei 8 milioane de plătitori de polițe RCA din România să fie obligați să plătească o parte din contravaloarea reparațiilor. Omul are o traumă, a fost lovit, să scoată bani din buzunar? De ce? Că are o poliță pe care statul îl obligă să plătească? Păi atunci nu mai plătim polițe și dacă ne lovim pe stradă, ne înțelegem. Vor să plafoneze și tariful de manoperă atunci când decontează asigurătorul la un preț preferențial, în condițiile în care firmele de asigurări plătesc la doi ani sau doar după procese în instanță”, ne-a declarat Florin Pandele, administrator Auto Car Grup 1 Service București. În plus, acesta mai susţine că proiectul este neconstituţional, “mai ales că tocmai UE a obligat România de curând să scoatem din legea RCA orice limitare privind vânzările sau cheltuielile societăţilor de asigurari, iar astăzi pentru acelaşi produs/poliţă RCA între asigurători sunt diferenţe chiar şi 300% privind preţul de vânzare. “Dacă la vânzarea unei poliţe există liberatate în alegerea tarifului, nu la fel trebuie să fie şi la despăgubire?”, întreabă Florin Pandele. “Ar trebui atunci ca legiutorul să îngheţe toate preţurile începând de la asigurări, combustibil, alimente, utilităţi, etc. Nu se poate doar unei categorii, cum este industria auto, să faci limitări şi restul să rămână libere. Se încalcă multe legi precum art. 101 alineat 1) şi 2) din TFUE, art. 45 şi 135 din Constituţia României, art. 4,5,6 şi 8 din Legea Concurenţei, dar şi Directiva 2005/29/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 2005”, concluzionează administratorul Auto Car Grup 1 Service București.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
4.639 afisari

18 COMENTARII

  1. Atunci dispare si notiunea de ” asigurare”.Va fi o negociere pe piata libera, fara obligatia legala a RCA.
    Evident e o prevedere neconstitutionala.

  2. Bota e primul sobolan care a parasit corabia PSD in ultimele saptamani. Bota a fost “cinstit” bine de asiguratori si a initiat acest proiect de lege care este in realitate facut de catre asiguratori. Astia tocmai au obtinut liberalizarea preturilor la RCA, ceea ce inseamna crestere de 300% in urmatorii ani, iar sobolanul Bota le asigura plafonarea despagubirilor. Va place Parlamentul Romaniei? Nu-i asa ca seamana leit cu piata de asigurari din Romania?

  3. Excelent, in sfarsit s-au trezit si parlamentarii, le e frica pt ce au facut sau pt ca multi au service-uri si se tem de DNA?
    Pai e normal sa platesc daca nu ma duce capul si las un service sa factureze cat vrea, ar trebui asiguratorii obligati sa nu mai plateasca facturi la service deloc fara acceptarea clientului sau sa dea banii la client si el sa isi caute service-ul avand banii in buzunar si putere mai mare de negociere asa…

    Cu ocazia asta ies la vot, pare ca mergem spre mai bine 😉

  4. Dl Bota tocmai a incalcat multe legi si principii.

    In propunerea de lege dl Bota cere sa avizeze ASF sistemul de specialitate fara sa stie ca ASF in legea de functionare nu are atributii de avizare a sistemelor informatice. Tot in propunere care este de domeniul SF se spune ca pagubitul are dreptul prin lege la lipsa de folosinta ( la o masina ) abia dupa o zi lucratoare de la solicitare? Daca o soliciti vineri o ai abia luni si in cele 3 zile cine iti da masina la schimb? Mergand mai departe tarifele de referinta la vanzarile de polite RCA sunt astazi orientative pentru client, asiguratorul le poate depasi ORICAND , dar ce sa vezi la despagubirea in reparatii sunt tot de referinta dar obligatorii de respectat ? In acest caz clientul e pagubit de 2 ori si cand cumpara o polita RCA peste tariful de referinta dar si la dauna cand va trebuii sa achite diferenta daca unitatea reparatiare depaseste tariful de referinta. Dl Bota daca tot MUNCITI DIN GREU sa limitati tarifele industriei auto care are peste 200.000 de mii de salariati si achita peste 1 miliard de euro la bugetul de stat de unde va luati si dvs salariul de Parlamentar atunci limitati la toate categoriile. Nu uitati ca incalcati o gramada de legi iar PSD din cauza unuia ca dumneavoastra a pierdut tot. Art. 101 alineat 1) si 2) din TFUE, art 45 si 135 din Constitutia Romaniei, art 4,5,6 si 8 din Legea Concurentei,Directiva 2005/29/CE a Parlamentului European si a Consiliului

  5. Asta e ziarul service-urilor ? Intreb pentru un prieten care vrea sa puna un comentariu dar nu este inca membru ASSAI :))

  6. Dl Bota , cu tot respectul in calitate de diplomat nu ar trebuii sa initiati o lege prin care sa limitati si cresterea salariilor colegilor dumneavoastra? Acestea nu mai pot creste daca limitam tarife intr o piata libera si trecem la una mercuriala. De ce a mai fost omorat Ceausescu?

  7. Cine va avea curiozitatea sa citeasca draftul de lege si a lucrat in asigurari va observa cu usurinta ca propunerea de lege este facuta de Madalin Rosu . Asa ca nu mai dati in dl Bota, dansul executa niste ordine probabil

  8. PSD Va uuram sa tot ffacetime aastfel de propuneri de legs comuniste ca sa Va desconspirati cat mai must si sa scapam odata de voi. Limitations si ssex ul sa disaprem ca Nate too avem 1 milioane de RRomanani plecati afara. Sa Raman ssex dear in Parliament la voi.

  9. Cum o fi ajuns Buta de la PSD sa dea in serv auto uitand ca si in PSD sunt parlamentari care au serv auto , cum ar fi Auto Car Grup Service care are logo pe pagina ziarului si culmea la o cautare pe google apartine Primarului Pandele din Voluntari sotul Doamnei Primar Firea. Incurca i Drace ca si noua ne place. Uneori si propuneri de legi COMUNISTE poate ajuta .

  10. Am crezut ca ziarul este al PSD dar am vazut ca a postat ce am scris. Felicitari ziarului care este cu adevarat liber si scuze ca am crezut altceva.

  11. Nici bine nu s-a schimbat guvernul ca securistii din PSD ca dl Bota, deja doresc eliminarea a 10.000 de service-auto independente in detrimentul a 200 de
    reprezentante auto, sigur multinationale, care duc banii in afara tarii.
    Domnilor din PSD, nici pana azi nu ati avut timp omorandu-va intre voi sa descoperiti vanzatorii de tara ?
    Ciudat este ca dl Bota a fost monitorizat mereu dar proababil cei ce au facut asta au fost in aceasi barca si cu aceleasi interese. Este oricum o propunere de lege abuziva care daca se va aproba, va aduce iar falimente, someri si cetateni romani ce vor pleca din tara scarbiti de ceea ce se intampla.
    Dl Bota aveti azi si nu maine o singura sansa, dati-va demisia si recunoasteti ca ati gresit, crezand in securistul Madalin Rosu, care v-a dat propunerea / proiectul.

  12. Domnilor de la PSD, nici azi nu ati auzit de America? Cuvantul ‘libertate’ va spune ceva? Intelegem ca ati fost crescuti in comunism dar nu vreti sa lasati tara asta libera in care cererea si oferta sa fie la libera alegere? Sau va ganditi ca atunci cand veti fi pagubit nu in loganul de la munca ci in Mercedesul cu care plecati in vacanta o sa fiti multumiti sa va dea 2 lei asiguratorul si veti merge din service in service sa vedeti cine va repara pe cei 2 lei? Din curiozitate, stiti limba Engleza? Cunoasteti cuvantul ‘Freedom price’? De ce mancati mereu la Marriot mici si nu la Cocosatul? Sigur nu vreti sa plafonati tarife si la mici? Din respect pentru industria auto si a buzunarului dvs adaugati in propunerea de lege si plafonarea preturilor la mici.

  13. Rares Bogdan si Dl Presedinte Iohanis au dreptate: trebuie organizate alegeri anticipate sa scapam de acesti securisti care a alungat afara din tara tot ce era mai bun profesional, dupa care au dat salarii la stat de 10 ori mai mari peste noapte lasand mediul de afaceri Romanesc in situatia in care astazi nu mai are forta de munca. Peste toate astea vine COMUNISTUL DE BUTA care de dragul de a aparea si numele lui in presa dupa 4 ani, propune o lege dupa o seara de sprit, fara a tine cont de UE, de Constitutia Romaniei, nici macar de bunul simt… Probabil ca a vrut a mai trage un ultim TUN ca viata la pensie sa fie fara griji. Speram ca Directia Nationala Anticoruptie sa se autosesizeze in cazul acestui individ avid

  14. Dezvăluiri incendiare din PSD. A hotărât să rupă tăcerea. „Aceștia sunt trădători”

    Autor: Magda Ionescu 5 noiembrie 2019
    Deputatul Sorin Bota a dezvăluit că a votat guvernul Orban deoarece era nemulțumit de guvernul Dăncilă .

  15. A spus cineva mai sus, atita timp cit asigurarea este obligatorie la fel trebuie sa fie si plata, fara sa plateasca pagubitul.

  16. I au luat interviu unui administrator de service ce percepe 100 euro ora de manopera … serios ? Ultima oara cand am trecut pe la mercedes tiriac expozitiei era 270 ron ora de manopera. Sa inteleg ca o maghernita de service din voluntari e mult mai sus in lantul trofic :))

  17. exista servisuri auto care functioneaza ilegal,nu platesc tace la stat
    propunem controlarea lor si sa i amendati c u 10000euro.
    inseamna 100milioane euro care dintr un foc intra pentru acoperirea gaurii de la buget.
    alti bani se string dintr o noua taxa de poluare,fiecare plateste dupa cite mizeri i ies pe teava logic.
    impozitati cei 500000care aduc anual masini din vest sh.
    1000euro rabla ca sa se sature,sint madini nesogure in loc sa cumpere rable noi.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger