AcasăNewsBoeingul prabusit in Etiopia, „sperietoarea” companiilor aeriene

Boeingul prabusit in Etiopia, „sperietoarea” companiilor aeriene

Mai multe tari blocheaza zborurile avioanelor 737 MAX 8

Dupa accidentul aviatic in care au murit 157 de persoane, Ethiopian Airlines a blocat zborurile aeronavelor Boeing 737 Max 8, in timp ce China a decis sa nu mai opereze curse cu acest tip de avion implicat in doua tragedii in doar cateva luni. Daca siguranta varfului de lance de la Boeing incepe sa ridice probleme, noul model este comandat si in Romania.

Mai multe tari blocheaza zborurile avioanelor 737 MAX 8

Autoritatile au recuperat cele doua cutii negre ale aeronavei prabusite la sase minute dupa decolare, la 60 de kilometri de capitala Etiopiei: ‘Inregistratorul de date de zbor (DFDR) si inregistratorul de voce din cabina (CVR) ale ET032 au fost recuperate. (…) Inca nu stim cauza accidentului, dar am decis sa luam toate masurile de siguranta posibile”, a comunicat Ethiopian Airlines. Compania a “suspendat activitatea tuturor avionelor Boeing 737 Max 8, pana la noi ordine”, in timp ce  Administratia Federala a Aviatiei din Statele Unite va trimite un echipaj  “pentru a asista investigatia autoritatilor civile aviatice din Etiopia”.

Prabusiri la indigo

Ethiopian Airlines cumparase avionul in luna noiembrie. Cu o luna mai devreme  tot un Boeing 737 Max 8 nou, operat de compania indoneziana Lion Air, s-a prabusit in Marea Java, iar cei 189 de pasageri si membri ai echipajului nu au avut nicio sansa. Exista „similitudini” intre cele doua accidente, a transmis Administratia Aeronautica Civila din China,  „avand in vedere ca in ambele au fost implicate avioane Boeing 737 Max 8 noi si au avut loc in timpul fazei de decolare”.  Aceeasi parere o are si un expert aeronautic, care a declarat ca “La fel ca in cazul Lion Air, accidentul s-a produs la putin timp dupa decolare si pilotii au transmis mesaje pentru a spune ca intampina probleme, iar apoi a urmat caderea avionului. Este greu de spus ca acesta nu seamana cu primul accident”.  Air China, China Eastern Airlines si China Southern Airlines vor relua exploatarea acestui tip de avion atunci cand autoritatile americane si Boeing vor atesta “masurile luate pentru a garanta in mod eficient securitatea zborurilor”. Aceeasi decizie au luat-o si mai multe companii nord-americane, dar si Lion Air, impreuna cu operatorul national indonezian Garuda. China foloseste 90 de avioane Boeing 737 Max 8, Southwest Airlines ,31, iar American Airlines si Air Canada cate 24.

Boeing amana lansarea “sefului”

Accidentul din Etiopia este o lovitura dura pentru gigantul american, Boeing  a decis sa amane planurile pentru lansarea celui mai mare avion din istoria companiei – este vorba de noul 777 X, numit „the boss” – desi are are deja peste 300 de comenzi, in mare parte in Orientul Mijlociu si Asia, iar livrarea este programata sa inceapa anul viitor. Apoi, familia MAX de aeronave de curse medii este esentiala pentru Boeing pentru urmatorii 10 ani, compania a primit peste 5000 de comenzi si a livrat doar 350 de exemplare. „Reprezinta 64% din productia totala a producatorului pana in 2032 si are marje operationale semnificative. Este un instrument esential pentru transportul international si comertul international’, spune  Michel Merluzeau, directorul Aerospace&Defence market Analysis. Investigatiile tragediei cursei Ethiopian Airlines continua, dar Boeing va trebui sa convinga calatorii, companiile si investitorii de fiabilitatea avionului sau, iar eventualele modificari tehnice i-ar subrezi pozitia pe piata.

 

Va  ajunge si la Tarom

Boeing  sustine  ca noul model este cu pana la 12 la suta mai eficient energetic decat versiunea clasica si a primit comenzi pentru 5011 de exemplare, din intreaga lume, inclusiv din Romania. Anul trecut, operatorul de stat Tarom a semnat contractul pentru achizitia a cinci aeronave de acest tip, pentru 586 milioane de dolari, iar Ministerul Transporturilor a estimat ca livrarea va fi facuta in 2023. De asemenea, compania low cost Blue Air anunta in 2017 ca va cumpara sase modele, primele urmand sa fie livrate la sfarsitul acestui an.

author avatar
Andrei Coman
496 afisari

2 COMENTARII

  1. Pentru ca inginerii proiectanti invata nimica din nimic. De ce nu se incepe proiectarea avionului avand ca moto modulul cosmic. E atat de rezistent de perfect incat nici intrarea in atmosfera nu-l topeste. Atunci oamenii intrati in astfel de capsule in astfel de avioane nu vor mai muri indiferent de accident.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger