Dezamăgirile se acumulează pentru producătorul american: eşecul 737 Max a costat deja 10 miliarde de dolari, congresmanii acuză compania că fabrică „sicrie zburătoare”, iar zeci dintre popularele avioane 737 NG au fost oprite la sol după ce au fost detectate fisuri.
Un angajat al companiei australiane Qantas a inspectat flota de avioane Boeing 737 NG şi a descoperit că în zona de lângă o aripă există riscul să se producă o fisură. Pe plan internațional, în jur de 50 de astfel de modele de aeronave au fost ținute la sol din cauza unor probleme asemănătoare. „Chiar dacă există o fisură, nu înseamnă că siguranța celor din avion este compromisă imediat”, a transmis Qantas. În Coreea de Sud, autoritățile au spus că nouă avioane au fost blocate, inclusiv cinci operate de Korean Air. Luna trecută, autoritățile de reglementare americane (FAA) au cerut ca toate avioanele Boeing 737 NG să fie verificate din cauza unor suspiciuni că ar exista niște probleme la porțiunea care responsabilă de atașarea aripii de avion. Un purtător de cuvânt al Boeing a declarat că aproximativ o mie de aeronave au fost inspectate în acest stadiu la nivel mondial și că mai puțin de 5% – până la 50 de aeronave – au avut „observații”care necesită imobilizarea lor la pentru reparații. În martie, toate avioanele Boeing MAX 8 au fost ținute la sol, după ce au avut loc două prăbușiri fatale. Cele două tragedii – una în Indonezia, în octombrie 2018, și alta în Etiopia, în martie 2019 – au dus la moartea unui total de 346 de oameni. Șeful Boeing, Dennis Muilenburg, audiat de senatorii americani în timpul unei audieri a congresului, şi-a recunoscut responsabilitatea în accidentele companiei.