Compania americană este aşteptată să-şi prezinte rezultatele celui de-al doilea trimestru, dar nu va fi niciun miracol: gigantul din Seattle înregistrează cele mai mari pierderi din istoria sa.
De fapt sunt mai multe note de plată, în primul rând o taxă de 5,6 miliarde de dolari, aferentă compensaţiilor acordate companiilor aeriene care au fost nevoite să anuleze mii de curse, dar şi reluării zborurilor modelului MAX, o „stea” ancorată la sol de mai mult de patru luni după succesiunea accidentelor Ethiopian Airlines în martie (157 de morți) și Lion Air în octombrie (189 morți). Pierderea trimestrială netă se ridică la 3 miliarde de dolari, iar vânzările sunt aşteptate să scadă cu mai mult de 20%- Boeing a suspendat livrările 737, ceea ce înseamnă că nu primește cecuri de la companiile aeriene care plătesc integral în momentul în care se află în posesia avionului. Cei 8 miliarde de dolari nu includ compensaţiile pentru familiile victimelor, pentru asta a fost creat deja un fond de 50 de milioane de dolari, Boeing a promis şi mai mult- 100 de milioane –dar analiştii avertizează că “această sumă va exploda” curând. Costurile de producţie pentru modelele MAX au crescut cu 2,7 miliarde de dolari (40 de aeronave pe lună, faţă de 52 înaintea crizei) şi se prevăd şi scanţiuni din partea autoritățile americane, inclusiv de la Ministerul Justiției, care a deschis o anchetă penală privind 737. Boeing vorbeşte despre reîntoarcerea acestui avion, prevăzută, teoretic prin luna octombrie, şi aşteaptă răspunsul FAA (și agenția americană de aviație) și probabil Canada, ca să re-autorizeze “o întoarcere în serviciu”. Veşti proaste vin şi din partea agențiile de rating Moody’s și Fitch, care amenință să coboare ratingul de credit al Boeing, dar şi din contextul economic al războiului comercial China-SUA, tensiunillor geopolitice și temerile companiilor aeriene și ale pasagerilor din întreaga lume. Ân fine, consultanții pentru imagine și comunicare au sfătuit Boeing să scape de denumirea MAX, compania anunţat că “este deschisă sugestiilor clienţilor şi acţionarilor”, dar va nu va schimba numele.