Desi au luat nenumarate tepe in goana dupa reduceri si oferte de nerefuzat, romanii asteapta febrili ultima zi de vineri a lunii noiembrie, in timp ce jucatorii pietei online isi freaca palmele. Au si de ce, pentru acest an, valoarea tranzactiilor va creste cu 30%, depasind 243 milioane de lei.
Conform PayU Romania, 35% din valoarea totala a tranzactiilor procesate va proveni din platile facute cu un card in rate fara dobanda. „Nu mai este o surpriza ca Black Friday este evenimentul cel mai asteptat in e-commerce. Daca luam in calcul valoarea totala a cumparaturilor online de Black Friday, incluzand aici atat tranzactiile achitate online, cat si cele cu numerar la livrare, ne asteptam ca intreaga suma sa se ridice la peste 813 milioane de lei”, spune Marius Costin, country manager PayU Romania, platforma care va procesa peste 50 de tranzactii pe secunda in momentele de varf. Ca de obicei, produsele IT&C se vor mentine pe primul loc in topul preferintelor cumparatorilor, cresteri importante se vor vedea pe categoriile fashion si home&deco, insa valoarea medie a cosului de cumparaturi se va mentine in jurul valorii de 600 lei, similar cu anul anterior. Ultimele statistici arata ca 40% din populatia Romaniei cumpara online, iar dintre acestia 70% fac achizitii lunare. Plata in rate si plata cu un singur click au devenit in ultimii doi ani metodele cu cea mai mare crestere pe piata autohtona.