Cauta

Benetton isi face reclama cu naufragiatii

Celebra marca italiana, aflata de mult in centrul unor critici pentru folosirea de campanii publicitare socante, a recidivat intr-un context tensionat pentru Italia: imigrantii. Mai exact de cei de pe nava Aquarius, refuzata in porturile italiene.

Benetton isi face reclama cu naufragiatii - Ziarul National
Tragedia umana din Mediterana este exploatata de mari branduri care se acopera invocand ”solidaritatea”

Benetton a cumparat spatiu publicitar in paginile ziarelor La Repubblica si Coreire della Sera pentru a-si difuza noua campanie. Italienii insa, a caror tara se afla in prima linie a asaltului migrantilor, a judecat-o de prost gust. Benetton a folosit doua fotografii facute in recentele salvari ale migrantilor in Mediterana, in special cele facute de echipajul de pe Aquarius. Intr-o fotografie, facuta in timpul operatiunii de salvare facuta de Aquarius, se pot vedea migranti intr-o barca pneumatica trimisa de nava, purtand veste  de salvare rosii. Jos se afla logo-ul marcii: ”United Colors of Benetton”. In a doua fotografie apar femei si copii asteptand in fata unor posturi ale Crucii Rosii.

Exploatarea dramelor ?

Benetton isi face reclama cu naufragiatii - Ziarul NationalFotografiile au creat polemica in Italia, multi internauti declarand indignati ca niciunei companii nu trebuie sa i se permita sa-si faca publicitate exploatand drama umana a migrantilor, in timp ce altii au vazut ”indrazneala ” si mesajul de solidaritate al Benetton. Matteo Salvini, ministrul italian de Interne si unul din personajele cheie ale respingerii navei Aquarius in porturile Italiei a scris pe Twitter: ”Oare sunt singurul care gasesc asta mizerabil?”.

Martor al timpului

Fotograful, Oliviero Toscani, autorul conceptului Benetton a explicat: ”Nu sunt agent de vanzari, nu vreau sa fac publicitate, vreau sa fiu un martor al timpului meu”. Incepand cu 1990, Toscani a contribuit la multe si emblematice campanii ale Benetton care a terminat anul trecut cu una din cele mai importante pierderi din istoria marcii. Deseori fotografiile sale au fost estimate controversate. ONG-ul SOS Mediterranee, care a inchiriat nava Aquarius pentru a salva 630 de migranti in largul Libiei, a condamnat campania Benetton. ”Ne disociem total de aceasta campanie  in timp ce echipele noastre salvau persoane in pericol de moarte pe mare. Demnitatea supravietuitorilor trebuie respectata in toate circumstantele. Tragedia umana care se deruleaza in Mediterana nu trebuie niciodata sa fie folosita in scopuri publicitare”, a denuntat ONG-ul care a ”condamnat initiativa fotografului”.

Ultimele stiri

  • Epidemie de super-gripă, „fără precedent” de la pandemia COVID-19, în Regatul Unit, înaintea unei greve a medicilor rezidenţi
  • Sfârșitul unei ere la PSD Constanța: Felix Stroe demisionează de la șefia filialei
  • BREAKING NEWS. Al doilea caz de lepră confirmat în România. Ce a anunțat DSP
  • Călin Georgescu, mesaj tranșant în scandalul momentului: „Justiția trebuie refăcută din temelii!”
  • Planul lui Trump: Make Europe Great Again! Cine va face parte din C5, cel mai puternic organism de pe glob
  • Avertismentul înspăimântător al șefului NATO, Mark Rutte: „Suntem următoarea țintă a Rusiei. Prea mulți cred că timpul este de partea noastră. Nu este”
  • Ministrul Justiției, după scrisoarea magistraților: „Este inacceptabilă orice formă de persecuție/Astfel de sesizări trebuie verificate și clarificate”
  • Incendiu puternic la o hală din Sălaj. Intervenție de amploare a pompierilor: 11 autospeciale trimise la fața locului
  • Cutremur, vineri dimineață, în România. Ce magnitudine a avut seismul din 12 decembrie
  • Big Sister
  • Exit mobile version