AcasăNewsBauturile tip ceaiuri pline de zahar, indulcitori si E-uri

Bauturile tip ceaiuri pline de zahar, indulcitori si E-uri

Un studiu comparativ realizat recent pe piata bauturilor racoritoare tip ceaiuri arata ca numeroase produse de acest tip contin atat zahar, cat si indulcitori chimici, precum si o bogata „colectie” de E-uri.

Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (ANPCPPS)– InfoCons  a realizat recent un studiu, analizand etichetele  produselor ce se regasesc pe piata din Romania. In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim din supermarketurile de pe intreg teritoriul tarii de catre reprezentatii  ANPCPPS– InfoCons. Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de ANPCPPS– InfoCons.  Studiul a fost facut in cadrul consortiului ICRT –  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene. Demersul a avut ca scop constientizarea consumatorilor cu privire la continutul acestor tipuri de bauturi nealcoolice si alegerea lor in cunostinta de cauza.

Chimicale, la discretie

Printre distribuitorii ale caror produse au fost analizate in cadrul studiului sunt urmatorii : SC Coca – Cola HBC Romania SRL, Quadrant Amroq Beverages SRL, real, – Hypermarket Romania SRL si SC Lidl Discount SRL. Din datele colectate in cadrul studiului a reiesit ca din punct de vedere al numarului de E-uri, dintre cele 14 de tipuri de produse  analizate, 28,57 % au  in continut doua  E-uri, 35,71 % contin trei E-uri, iar 21,42 % – sapte E-uri. In cazul continutului de zahar si /sau indulcitori, studiul a relevat ca  35,71 %  dintre produsele analizate contin atat zahar cat si indulcitori, iar 28,57% – doar zahar.

Suc de fructe, doar pe eticheta

Sunt produse pe a caror eticheta este mentionat ca ar contine suc concentrat de fructe, cel mai des utilizate (mai mult pe eticheta) fiind zmeura, piersicile si citricele. De fapt, situatia se prezinta in felul urmator:

– 64,28% dintre produsele analizate contin 0, 1% suc de fruct din concentrat;

– 7,14% – doar 0,3 % suc de fruct din concentrat;

– 28,58% – nu au continutul de fruct mentionat in cifre pe eticheta (asadar s-ar putea vorbi chiar de inducerea in eroare a consumatorilor).

Produse si reteta de baza

Produsele analizate au fost urmatoarele: Nestea Green Tea Strawberry Aloe Vera, Nestea Peach, Nestea Mango-Pineapple, Nestea Lemon, Nestea Forest Fruits, Lipton Ice Tea Lamaie, Lipton Ice Tea Zmeura, Lipton Ice Tea Piersica, Lipton Ice Tea Ceai Verde, Ice Tea lamaie, Ice Tea Piersica. Cele mai multe sucuri contin – pe langa asa-zisul suc de fructe – apa, acidifiant -acid malic, extract de ceai, arome naturale, corector de aciditate-citrat de sodiu, antioxidant-acid ascorbic. De asemenea, de la caz la caz, ceaiurile ambalate la PET mai contin si o bogata colectie de E-uri sub forma de: coloranti (caramel sulfit de amoniu), antioxidanti (acid ascorbic), indulcitori (acid ciclamic si sarurile sale de sodiu, acesulfam K, aspartam), conservanti (benzoat de sodiu, sorbat de potasiu). De asemenea, pentru un plus de „savoare”, se mai adauga, pe ici, pe colo, si o „idee” de fenilalanina.

author avatar
Arpad Dobre
1.081 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger