AcasăNewsBatem media UE la masini noi dar CFR e varza

Batem media UE la masini noi dar CFR e varza

La bolizi bengosi nu ne intrece nimeni, doar melcul pe calea ferata

Comisia Europeana a publicat  Tabloul de bord al pietelor de consum din 2018. Acesta monitorizeaza modul in care consumatorii din UE evalueaza performanta a 40 de sectoare de bunuri si servicii.

La bolizi bengosi nu ne intrece nimeni doar melcul pe calea ferata

Conform indicatorului de calitate, in Romania, printre cele mai performante sectoare se numara: electrocasnicele, produsele de gradinarit, IT, dar si piata auto de masini noi. La polul opus se afla piata masinilor rulate sau transportul feroviar. Cele mai recente date ale Tabloului de bord indica o scadere a scorului inregistrat de Romania la nivelul pietelor bunurilor de larg consum, capitol la care ocupa locul 22 in UE, cu 80,6 puncte (-1,4, 2017 fata de 2015). Pe acest sector, cel mai bine comparativ cu media UE (+3,3 pct.) sta piata masinilor noi (83,8 pct.). In schimb, piata bauturilor alcoolice se afla cu nu mai putin de 7,7 pct. sub media UE, cu un scor de doar 76,9 pct. Pe sectorul serviciilor, Romania ocupa locul 17 in UE, cu 77,5 pct., in scadere cu 0,6 pct. fata de 2015. Comparativ cu media UE, cel mai bine stau serviciile de telefonie fixa (+6,7 pct.), telefonie mobila (+4,6 pct.) si internet (+3,8 pct.). La polul opus se afla transportul feroviar (-13,4 pct. fata de media UE), cu un total de 63,4 puncte ocupand al doilea cel mai slab scor din Uniune. La nivel european, desi, incepand din 2010, increderea generala in sectorul serviciilor inregistreaza o tendinta pozitiva, raportul arata ca doar 53% din consumatori cred ca le sunt respectate drepturile privind protectia consumatorilor. Pentru bunuri de larg consum, cifra este doar cu putin mai ridicata, si anume 59%. Principalele concluzii ale Tabloului de bord, privind pietele la nivelul UE: Progresele fata de anul 2016 sunt modeste, desi tendinta pozitiva inregistrata incepand cu 2010 continua. Desi pietele din Europa de Vest continua sa functioneze mai bine pentru consumatori, in medie, cele mai semnificative imbunatatiri ale performantelor s-au inregistrat si anul acesta in Europa de Est. Serviciile de internet si telefonie mobila sunt in continuare cele mai problematice pentru consumatori. Serviciile financiare sunt sectorul in care consumatorii sufera cele mai mari prejudicii (pierderi financiare sau pierdere de timp) in caz de probleme. Sectorul imobiliar si cel al autovehiculelor de ocazie sunt sectoarele in care consumatorii au cea mai scazuta incredere.

author avatar
Tudor Borcea
225 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger