AcasăNewsBarbie, la 60 de ani

Barbie, la 60 de ani

Ca sa vezi, nu are niciun rid

Celebra papusa va deveni sambata sexagenara, dar continua sa-i seduca pe copii, indiferent daca se prezinta blonda, bruneta, printesa sasu pompier.

Ca sa vezi nu are niciun rid

Saizeci de ani inseamna enorm in industria jucariilor unde astazi un succes dureaza intre trei si cinci ani. (…) In pofida concurentei in crestere, papusa Barbie este vanduta anual in 58 de milioane de exemplare, in peste 150 de tari. Iar brandul este la fel de bine cunoscut ca McDonalds sau Coca-Cola, a declarat Nathan Baynard, directorul de marketing pentru papusa Barbie. “Mama”  Barbie este co-fondatoarea Mattel, Ruth Handler, care a venit cu ideea acestei papusi chiar pentru copiii ei. „Fiica ei Barbara nu avea decat o gama limitata de optiuni in privinta jucariilor: bebelusii. Singurul rol pe care il putea avea era cel de mama, in timp ce fiica ei se imagina astronaut, cowboy sau pilot”.  Astfel, ea a creat „Barbie” (diminutiv al prenumelui fiicei ei), o papusa adulta, cu forme foarte feminine, pentru „a le arata fetitelor ca ele pot ajunge oricine isi doresc. In 1959, a fost o idee socanta”, care s-a transformat intr-un succes imediat, cu 300.000 de papusi vandute in primul an”, a povestit Baynard. Barbie a devenit astronaut in 1965 – cu patru ani inainte ca Neil Armstrong sa ajunga pe Luna – iar prima sa versiune de culoare a fost lansata in 1968. In prezent, „55% dintre papusile pe care le vindem in lume nu au nici par blond, nici ochi albastri”, precizeaza  Lisa McKnight, director general al marcii Barbie. In total, peste un miliard de papusi Barbie au fost vandute de la prezentarea sa la Salonul de jucarii din New York, pe 9 martie 1959.

author avatar
Andrei Coman
174 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger