AcasăNewsBancile vand marilor comercianti datele clientilor

Bancile vand marilor comercianti datele clientilor

Comerciantii obtin informatii valoroase despre obiceiurile clientilor chiar de la bancile unde acestia au deschise conturi

Daca te-ai intrebat de ce stiu anumite companii numarul tau de telefon sau adresa de e-mail, pentru a-ti trimite  ofertele lor „de nerefuzat”, afla ca de vina poate fi chiar banca unde ai deschis un cont.

Comerciantii obtin informatii valoroase despre obiceiurile clientilor chiar de la bancile unde acestia au deschise conturi

Institutiile financiare fac bani din orice detaliu. Ultima gaselnita pe timp de criza este vanzarea de informatii retailerilor, legate de obiceiurile de cumparaturi ale clientilor, precum si sumele pe care le cheltuie, scriu cei de la CNN Money. La randul lor, comerciantii folosesc datele pentru a le oferi acestora discounturi prin mesaje text sau prin email. Principiul e simplu: de fiecare data cand un client foloseste aceste reduceri, retailerul ii plateste bancii un comision.

Specialistii Aite Group spun ca institutiile financiare si emitatorii de carduri bancare vor obtine 1,7 miliarde de euro pana in 2015. Analistii spun ca retailerii platesc bancilor o taxa cuprinsa intre 10 si 15% din pretul unui produs de fiecare data cand un client cumpara din magazinul lor. Din aceasta suma, un sfert ajunge la firma care a intermediat relatia dintre cele doua parti. Spre exemplu, daca un client cumpara o canapea in valoare de 1.000 de euro, comerciantul trebuie sa achite bancii o taxa de pana la 150 de euro, iar, la final ramane cu restul de 37.50%.

Bancile si firmele intermediare spun ca date precum numele, codul IBAN si codul numeric personal nu sunt dezvaluite, procesul fiind la fel de sigur ca plata prin online banking. Pana acum, jumatate din cei care au primit oferte de reducere au si cumparat.

 

author avatar
Andrei Ispas
116 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger