AcasăNewsBACALAUREAT 2012: vezi baremele de corectare ale subiectelor de la limba romana,...

BACALAUREAT 2012: vezi baremele de corectare ale subiectelor de la limba romana, conform EDU.RO

Luni a avut loc proba scrisa la limba si literatura romana, din cadrul BACALAUREATULUI 2012,  aceasta fiind prima proba punctata, nota obtinuta fiind urmand a fi luata in considerare la calcularea mediei de admitere la facultate.

Ca in fiecare an vom fi primii care va vom informa privind notele obtinute la Bacalaureat 2012.Intra pe contul de Facebook al Ziarului National , da LIKE si vei primi toate informatiile despre BACALAUREAT 2012 in timp util!

Peste 170.000 de absolventi de liceu au luat parte luni, 2 iulie, la proba scrisa la limba si literatura romana, examen ce s-a desfasurat sub supravegherea camerelor video. Pentru acest examen, Centrul National pentru Evaluare si Examinare (CNEE) a avut pregatite 10 subiecte, care erau in conformitate cu programa scolara si cu modelul evaluarilor internationale. Acestea au avut un nivel mediu de dificultate, fiind create astfel incat sa permita rezolvarea lor in 180 de minute.

La ora 9.00, acestia au primit subiectul cu numarul 4, din cele 10 posibile, absolventii de liceu avand de rezolvat trei subiecte, notate cu cate 30 de puncte fiecare.

Conform baremului de corectate al Ministerului Educatiei se puncteaza toate formularile ori modalitatile de rezolvare corecta a cerintelor. Totodata nu se acorda punctaje intermediare, altele decat cele precizate explicit prin barem si nici fractiuni de punct. Se acorda 10 puncte din oficiu. Nota finala se calculeaza prin impartirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

In cazul primului subiect, notat cu 30 de puncte, elevii au primit, la punctul 1, cate un punct pentru numirea fiecarui sinonim pentru sensul din text al cuvintelor date (de exemplu: pacea –

linistea, armonia; a uimit – a impresionat, a surprins). La exercitiul cu numarul 2 absolventii de liceu au primit doua puncte pentru explicarea rolului cratimei in secventa indicata, respectiv, marcheaza elidarea unei vocale; reda pronuntarea intr-o singura silaba a doua cuvinte.

Tot 2 puncte au fost acordate si la exercitiul numarul 3, in cazul construirii unui enunt in care se foloseste corect o locutiune/expresie cu substantivul indicat.

In cazul in care, la exercitiul 4, elevii au notat ca tipul de perspectiva narativa este subiectiva, au primit patru puncte.

In cazul exercitiului cu numarl 5, elevii au primit cate 2 puncte pentru transcrierea fiecaruia dintre cele doua cuvinte din campul semantic indicat, de exemplu: parintii, sora.

La exercitiul 6 absolventii e liceu au primit cate 2 puncte pentru precizarea fiecaruia dintre cele doua motive literare identificate in textul dat, de exemplu: munca, demnitatea.

In cazul exercitiului 7, prezentarea adecvata a valorii expresive a verbelor la timpul imperfect din text a fost cotata cu 4 puncte, iar prezentarea schematica cu 2 puncte.

La punctul 8, elevii au primit cate 1 punct pentru mentionarea fiecareia dintre cele doua trasaturi ale genului epic, prezente in textul dat, respectiv folosirea naratiunii ca mod de expunere dominant, prezenta instantelor comunicarii narative – narator, personaj. Totodata au primit cate 1 punct pentru ilustrarea cu exemple din text a fiecarei trasaturi mentionate.

La punctul noua comentarea adecvata si nuantata a secventei citate, in limitele de spatiu indicate a primit 4 puncte iar comentarea partial adecvata sau nerespectarea limitelor de spatiu indicate, 2 puncte.

In cazul subiectului 2, care a fost notat cu 30 de puncte, structura discursului de tip argumentativ, respectiv formularea adecvata a ideilor in scris: text clar organizat, coerent, cu echilibru intre cele trei componente: ipoteza, enuntarea si dezvoltarea argumentelor, concluzia, a fost notata cu 4 puncte. Totodata, formularea partial adecvata a fost notata cu 2 puncte.

De asemenea, utilizarea adecvata a mijloacelor lingvistice utile exprimarii unei aprecieri (de exemplu: verbe de opinie, adverbe/locutiuni adverbiale de mod folosite ca indici ai subiectivitatii evaluative, conjunctii/locutiuni conjunctionale cu rol argumentativ, utilizate pentru exprimarea raporturilor de tip cauzal, consecutiv, final, concluziv etc., conectori argumentativi) a fost notata cu 4 puncte iar utilizarea partial adecvata a primit doar 2 puncte.

Totodata, in cazul continutului argumentarii, formularea ipotezei/a propriei opinii fata de problematica propusa [Formularile de tipul Sunt/nu sunt de acord cu afirmatia… / Autorul are dreptate cand afirma ca… / Afirmatia autorului este corecta…,neinsotite de enuntarea propriei opinii, nu se considera ipoteza.], urmand a primi 2 puncte. De asemenea au fost notate cate 3 puncte pentru enuntarea fiecaruia dintre cele doua argumente [pro si/sau contra] adecvate si, tot cu trei puncte, a fost notata si dezvoltarea corespunzatoare a fiecaruia dintre argumentele enuntate.

De asemenea, formularea unei concluzii pertinente a primit 2 puncte, respectarea normelor limbii literare si a limitei de spatiu indicate (registrul stilistic adecvat cerintei 1 punct, respectarea normelor de exprimare (0-1 greseli lexicale sau morfosintactice – 2 p.; 2 greseli – 1 p.; 3 sau mai multe greseli – 0 p, respectarea normelor de ortografie si de punctuatie (0-1 greseli ortografice si de punctuatie – 2 p.; 2 greseli – 1 p.; 3 sau mai multe greseli – 0 p.). Respectarea limitelor de spatiu indicate a fost si ea luata in considerare de catre profesori.

In cazul subiectului trei, ce a fost notat tot cu 30 de puncte, elevii au primit patru puncte pentru evidentierea adecvata si nuantata a doua trasaturi ale textului poetic studiat, care fac posibila incadrarea intr-un curent cultural/literar, intr-o perioada sau orientare tematica. Totodata, s-a acordat cate 1 punct pentru mentionarea fiecarei trasaturi care face posibila incadrarea intr-un curent cultural/literar, intr-o perioada sau orientare tematica si, tot cate un punct, pentru evidentierea adecvata si nuantata a fiecarei trasaturi mentionate.

Elevii au primit cate 2 puncte pentru prezentarea nuantata a fiecareia dintre cele doua imagini/idei poetice, relevante pentru tema si viziunea despre lume din textul studiat.

De asemenea acestia au primit cate 1 punct pentru ilustrarea fiecaruia dintre cele patru elemente de compozitie si de limbaj ale textului poetic studiat, semnificative pentru tema si viziunea despre lume. Totodata, sustinerea opiniei formulate cu argumente adecvate a fost notata cu patru puncte, incercarea de sustinere a opiniei sau schematism a primit 2 puncte iar simpla enuntare a opiniei 1 punct.

Absolventii de facultate au primit 14 puncte pentru redactarea corecta a textului. Astfel, organizarea ideilor in scris a fost notata cu 3 puncte, textul clar, organizat, coerent, cu echilibru intre introducere, cuprins si incheiere, in care constructia paragrafelor subliniaza ideile in succesiune logica a fost notat tot cu 3 puncte, pentru ca, in cazul unui text partial organizat, cu dezechilibru intre componente, in care constructia paragrafelor nu subliniaza ideile in succesiune logica sa se ofere doar 2 puncte. Totodata, in czul unui text vag organizat, fara evidentierea trecerii de la o idee la alta s-a acordat un singur punct.

De asemenea, profesorii au acordat 3 puncte pentru abilitatile de analiza si de argumentare, 3 puncte pentru relatia adecvata intre idee si argument, utilizare de argumente convingatoare,

formulare de judecati de valoare relevante, 2 puncte pentru relatie partial adecvata intre idee si argument, utilizare de argumente insuficient de convingatoare, formulare de judecati partial relevante si 1 punct pentru relatie nerelevanta intre idee si argument, schematism.

Porfesorii au luat in considerare si modul in care a fost utilizat limba literara, stil si vocabular potrivite temei, claritate a enuntului, varietate a lexicului, sintaxa adecvata,  acordand 2 puncte. In cazul unui vocabular restrans, monoton elevii au primit 1 punct.

Ortografia a fost si ea notata, primind, in functie de erori intre 0 si 2 puncte, astfel: 0-1 erori – 2 puncte, 2 erori – 1 punct si 3 sau mai multe erori – 0 puncte. De asemenea, in czul punctuatiei, elevii au primit 2 puncte in cazul a 0-1 erori, un punct in cazul a 2 erori si 0 puncte in cazul a 3 sau mai multe erori.

Totodata elevii au primit un punct pentru asezarea corecta a textului in pagina si lizibilitate, si un punct pentru incadrarea in limitele de spatiu indicate.

Conform baremului oficial publicat pe edu.ro, in vederea acordarii punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum doua pagini (600 de cuvinte) si sa dezvolte subiectul propus.

Baremul de corectare al subiectelor de la proba scrisa la limba si literatura romana poate fi consultat si pe site-ul oficial al Ministerului Educatiei, edu.ro.


author avatar
Ionut Zgimbau
5.650 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger