AcasăNewsBACALAUREAT 2012: Ce cred profesorii despre subiectele la romana

BACALAUREAT 2012: Ce cred profesorii despre subiectele la romana

bacalaureat-2012-examen-program-rezultate-edu-ro-foto-cronicadeiasi.ro

Peste 170.000 de elevi de liceu au luat parte, luni, la proba la limba si literatura romana din cadrul BACALAUREATULUI 2012. Acestia au avut de rezolvat trei cerinte, subiectele fiind complexe, din punctul de vedere al profesorilor.

bacalaureat-2011-examen-program-rezultate-edu-ro-foto-cronicadeiasi.roCa in fiecare an vom fi primii care va vom informa privind notele obtinute la Bacalaureat 2012.Intra pe contul de Facebook al Ziarului National , da LIKE si vei primi toate informatiile despre BACALAUREAT 2012 in timp util!

Absolventii de liceu au luat parte, luni, la proba la limba si literatura romana din cadrul BACALAUREATULUI 2012, aceasta reprezentand prima proba care va fi punctata, nota contribuind la media de admitere la facultate. Elevii au avut de rezolvat trei subiecte, acesta fiind, din punctul de vedere al profesorilor, complexe.

„Clar e un subiect complex care inseamna si poezie si proza. Se pot lua note frumoase, un sapte chiar se poate scoate bine. Sunt subiecte complexe, au trecut cam prin tot ce au invatat in anii de liceu, dar nu grele. Ei au fost pusi la o munca timp de trei ore de a parcurge notiuni invatate de la a IX-a pana intr-a XII-a. Cine a facut subiectul s-a gandit sa-l puna pe elev in situatia de a arata ce stie dupa patru ani de liceu”, a declarat, pentru RTV, Alina Cocu, profesor de limba romana la Liceul Dante Alighieri din Bucuresti.

Conform acesteia, primul subiect, in care elevii au avut de analizat un fragment la prima vedere din “Craii de curte noua”a lui Mateiu Caragiale, a fost unul destul de greu, dat fiind faptul ca absolventii e liceu au trebuit sa foloseasca toate cunostiintele adunate pe parcusrul celor patru ani de liceu.

„Au trecut prin mijloacele de expresivitate, perspectiva narativa, motive literare, cam tot ce au invatat copiii in liceu. Poate fi considerat putin mai dificil. Intrebarile erau mai grele decat in alti ani, dar nu de nefacut”, a spus Alina Cocu.

In cazul subiectului 2, redactarea unui text argumentativ, de maximum 300 de cuvinte, despre “calitatile umane”, pornind de la afirmatia lui Lucian Blaga – “Nu e de ajuns sa ai mari calitati umane, trebuie sa stii cum sa le folosesti cu rost”, respectand anumite cerinte, nu ar fi trebuit, conform profesoarei, sa creeze probleme elevilor, acesta fiind un subiect usor.

„E un subiect cu care ei sunt obisnuiti. Au pornit de la o afirmatie a lui Blaga despre calitatile umane. Sunt obisnuiti cu tipul de sablon al textului de tip argumentativ. Trebuiau sa respecte o anumita structura, sunt invatati. Multi dintre ei exprima, aici e marea greseala, niste opinii fara sa le argumenteze”, a precizat cadrul didactic.

Nici subiectul trei, in care elevii au avut de redactat un eseu de doua-trei pagini, in care sa prezinte “tema si viziunea despre lume” intr-un text poetic studiat, apartinand poetului Mihai Eminescu, nu r fi trebuit sa fie unul dificil, elevii avand la dispozitie mai multe poezii, la alegere, din opera lui Mihai Eminescu. Astfel, indiferent daca s-au inspirat din „Luceafarul”, „Scrisoarea I”, ori „Sara pe deal”, elevii ar fi reusit sa ia punctajul maxim.

„Probabil ca majoritatea si-au ales Luceafarul. Daca si-au ales Luceafarul este bine pentru ca este o poezie la care pot sa ilustreze tema si viziunea despre lume. Acum in functie de ce a studiat fiecare copil la scoala cu profesorul lui. Sunt mai multe manuale alternative. Puteau face Scrisoare I, Luceafarul, Floarea Albastra, aveau libertatea de a-si alege. Nu cred ca se poate pune problema la acest subiect. Probabil nu s-au asteptat la poezie, ei se asteapta la proza. Eminescu li se pare lor ca e mai usor, dar nu e usor”, a completat profesoara de la Liceul Dante Alighieri din Bucuresti.

author avatar
Ionut Zgimbau
1.683 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger