Cauta

Avioanele viitorului vor functiona cu paie si rumegus

Biocombustibilul ar intra intr-o combinatie de 50% cu kerosenul.

In Europa se consuma in jur de 50 de milioane de tone de kerosen anual

Cercetatorii francezi sustin ca in urmatorii ani avioanele de pasageri ar putea fi alimentate cu combustibil extras din paie si rumegus, o alternativa mai ecologica decat kerosenul. Proiectul „ProBio 3”, demarat in iulie, este cofinantat de guvernul francez si are ca scop prelucrarea resturilor agricole si forestiere pentru a dezvolta un nou tip de biocombustibil, care ar putea fi folosit in proportie de 50% in combinatie cu kerosenul, informeaza presa internationala.

„In viitor, avioanele vor zbura folosind deseuri din agricultura si din industria forestiera”, a spus Carole Molina-Jouve, coordonatoarea proiectului “ProBio3”. Orientarea catre utilizarea resturilor din agricultura si din prelucrarea lemnului ca sursa de combustibil este ultima noutate dintr-o serie de incercari pentru a reduce costurile de alimentare si ale poluarii. Proiectul „ProBio3” face parte din strategia UE de a ajunge la o productie anuala de 2 milioane de tone de biocarburanti pentru avioane pana in 2020.

Ultimele stiri

  • Stalin și Regele Mihai
  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • UPDATE. Au fost aleși noii președinți ai celor două Camere ale Parlamentului. Grindeanu, la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Exit mobile version