Biocombustibilul ar intra intr-o combinatie de 50% cu kerosenul.
Cercetatorii francezi sustin ca in urmatorii ani avioanele de pasageri ar putea fi alimentate cu combustibil extras din paie si rumegus, o alternativa mai ecologica decat kerosenul. Proiectul „ProBio 3”, demarat in iulie, este cofinantat de guvernul francez si are ca scop prelucrarea resturilor agricole si forestiere pentru a dezvolta un nou tip de biocombustibil, care ar putea fi folosit in proportie de 50% in combinatie cu kerosenul, informeaza presa internationala.
„In viitor, avioanele vor zbura folosind deseuri din agricultura si din industria forestiera”, a spus Carole Molina-Jouve, coordonatoarea proiectului “ProBio3”. Orientarea catre utilizarea resturilor din agricultura si din prelucrarea lemnului ca sursa de combustibil este ultima noutate dintr-o serie de incercari pentru a reduce costurile de alimentare si ale poluarii. Proiectul „ProBio3” face parte din strategia UE de a ajunge la o productie anuala de 2 milioane de tone de biocarburanti pentru avioane pana in 2020.