AcasăNewsAveti intre 20-30 de ani? Suzuki va poate infia, ca sa va...

Aveti intre 20-30 de ani? Suzuki va poate infia, ca sa va numeasca mostenitori!

Puternicile familii japoneze care stapanesc Toyota, Suzuki, Suntory si Matsui au ramas fara mostenitori, de aceea adopta adulti cu varste cuprinse intre 20-30 de ani, care sa le duca mai departe afacerile dinastice.

„Sindromul fiului idiot”

Doar in Japonia se practica infierea adultilor, atunci cand dinastia, obosita de sute de ani, chiar mii, de existenta, se afla in pericol de a nu avea mostenitori. Ceea ce, in aceasta lume a brandurilor dinastice, poarta numele de „sindromul fiului idiot”. Cea mai veche firma japoneza este Hoshi Guest House, fondata in 717. Inaintea acesteia se afla compania de constructii Kongo Gumi, in afaceri de 1.400 de ani, pana a fost preluata in 2006! Marile companii, cum ar fi  Suzuki, Toyota, Suntory si Matsui Securities, si familiile din spatele acestora sunt hotarate sa stopeze declinul dinastic prin infierea de mostenitori. Anul trecut, au fost infiate in Japonia 81.000 de persoane, dintre care peste 90% erau adulti. Vikas Mehrotra, de la Universitatea din Alberta, considera ca se poate vorbi de „un fenomen japonez”. In general, oamenii sunt reticenti sa infieze copii, daramite adulti, carora sa le lase intreaga mostenire! „Familiile proprietare ale unor firme de renume cauta fii care sa faca performanta, nu ca sa-si conserve dinastia”, spune Mehrotra.

Tineri, ambitiosi si nu… gay!

Gasirea unui astfel de mostenitor nu e chiar simpla. Majoritatea familiilor bune nu au decat un singur mostenitor, care trebuie sa duca numele mai departe. Cei proveniti din familii mai modeste, care au ambitie sa ajunga cineva, trebuie sa-si sacrifice numele de familie daca vor sa devina mostenitori ai unei familii vechi. Aceasta renuntare tine de onoare, iar japonezii nu se joaca la acest capitol. Adesea, „gaselnita” sta intr-un mariaj de interes. Daca un tanar promitator intra intr-o familie dinastica prin casatorie, atunci poate renunta la numele familiei sale. Acest procedeu se numeste „mukoyshi” si au fost peste 600 in ultimii zece ani. Peste 600 de candidati „top class” din 20.000 de ofertanti! Una dintre cerintele obligatorii este ca ofertantul sa nu fie gay. Urmeaza apoi studii in domeniul afacerilor, dar cel mai mult conteaza sa aiba abilitatea de a invata, caci fiecare familie dinastica are propriile reguli de afaceri.

Firme celebre si mostenitori infiati

Toyota a fost infiintata in 1937, de Kiichiro Toyoda. In 2009, firma a fost mostenita de Akio Toyoda, nepotul lui Kiichiro. Familia cauta insa fii pentru a conduce loial diversele departamente ale acestei afaceri cu peste 300.000 de angajati. Suntory a fost fondata in 1899 de catre Shinjiro Torii si inca este detinuta in proportie de 90% de catre familie. Insa este nevoie de o noua generatie, competenta si loiala, iar „mukoyshi” este o modalitate de a intra in familie un suflu proaspat. Suzuki a fost fondata in 1909, de Michio Suzuki. Directorul executiv al companiei, Osamu Suzuki, este cel de-al patrulea fiu adoptat de puternica familie, ca sa-i duca afacerea mai departe. Matsui Securities, companie financiara, a fost fondata in 1931. Al patrulea presedinte al companiei, Michio Matsui, a fost adoptat si a renuntat la numele familiei sale.

author avatar
Adina Mutar
397 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger