AcasăNewsAutostrada de Centură a Bucureștiului A0 - stadiu lucrări pe Lotul 1

Autostrada de Centură a Bucureștiului A0 – stadiu lucrări pe Lotul 1

Autostrada de Centură a Bucureștiului A0 este un proiect mult așteptat de către cetățenii capitalei, dar și de către toți cei care tranzitează orașul. Scopul proiectului este acela de a descongestiona traficul din ce în ce mai aglomerat din București și din zonele limitrofe. 

Majoritatea celor care au interacționat cu municipiul supranumit Micul Paris au avut parte și de cozile interminabile de la principalele intrări în oraș și nervii întinși la maxim ai șoferilor. Având în vedere că actuala centură a orașului nu poate face față numărului din ce în ce mai mare de autovehicule, Autostrada de Centură a Bucureștiului este o speranță vie și un vis ce este din ce în ce mai aproape de realitate. A0 reprezintă un inel de autostradă în jurul metropolei cu o lungime de aproximativ 100 de km.

Segmentul Sud al autostrăzii este împărțit în trei loturi pentru care câștigătorii licitațiilor au fost anunțați în perioada aprilie-mai 2019 după cum urmează:

  • Lotul 1, A2-CF 902 (Jilava), 16,3 km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
  • Lotul 2, CF902 (Jilava) – DN6, 17,0 km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
  • Lotul 3, DN6 – A1, 17,5 km, câștigător asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL

 

LOTUL 1 este împărțit după cum urmează în:

  • Sector 1. Km 52+070 -Km 52+770 aferent Centurii Nord

Traseul autostrăzii pe acest sector asigura conexiunea cu traseul Centurii Sud. Acest sector din Centura Nord asigură racordarea bretelelor situate pe partea stânga a autostrăzii A2, bretele ce aparțin nodului rutier prevăzut la intersecția cu Autostrada A2. Sectorul se termină la intersecția cu Autostrada A2 și include și pasajul ce asigură supratraversarea acesteia.

  • Sector 2. Km 52+770 -Km 69+000 aferent Centurii Sud

Traseul Autostrăzii de Centură București Sud continuă traseul Autostrăzii de Centură Nord de la intersecția cu Autostrada București – Constantă (A2), de la km 52+770. După intersecție, traseul traversează râul Dâmbovița (km 54+190), se înscrie între Glina și Bălăceanca, după care ia direcția vest, traversând Valea Câlnăului (km 59+444) și intersectează DN 4 la km 61+648. La această intersecție a fost prevăzut un nod rutier tip “treflă”. De la această intersecție traseul autostrăzii merge paralel cu centura existentă, trece la nord de comuna Berceni, unde intersectează DJ 401 (km 66+295) punctul final al sectorului fiind la km 69+000.

Contractul, al cărui beneficiar este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR), este denumit “PROIECTARE ȘI EXECUȚIE “Autostrada de Centură București km 0+000 – Km 100+900” Lotul 1: Sector 1. km 52+070 – Km 52+770 aferent Centura Nord și Sector 2. Km 52+770 – Km 69+000 aferent Centura Sud” are o valoare de 830.679.662,15 lei + TVA. Acesta a fost semnat la 26.08.2019 și are termen de finalizare 31.08.2023 (12 luni de proiectare și 30 de luni execuție). Lotul 1 are o lungime de 16,93 km, iar pe traseul său sunt amenajate două noduri rutiere, respectiv:

  1. DN 4 București – Oltenița la km 61+648 – tip treflă;
  2. A 2 București – Constanța la km 53+069 – tip treflă.

De asemenea, Lotul 1 este dotat cu un punct de sprijin pentru întreținere (PSI) și două parcări de scurtă durată. Pe lungimea acestuia se regăsesc un număr total de 14 poduri și pasaje și 35 de podețe

Stadiu Lucrări:

Lucrările au demarat la 3 martie 2021, iar Antreprenorul General a alocat până în prezent în total, pentru toate aspectele referitoare la proiectarea și executia lucrărilor un număr de peste 300 de persoane (ingineri, muncitori și operatori), precum și un număr de aproximativ 140 de utilaje, instalații și camioane pentru execuția lucrărilor. Organizarea de șantier a antreprenorului este completă și funcțională și cuprinde, printre altele, două stații de asfalt, o stație de betoane, o stație de balast stabilizat și un poligon complet de grinzi și elemente prefabricate.

Poduri și pasaje:

  • Au fost finalizate 184 bucăți coloane forate cu diametrul de 1200 mm dintr-un total de 637 bucăți și 245 bucăți coloane forate cu diametrul de 1500 mm dintr-un total de 317 bucăți;
  • Se lucrează la fundații, elevații și rigle la 3 poduri și pasaje și se continuă execuția pilonilor forați;

Podețe;

Din totalul de 35 de podețe au fost atacate 24 de podețe, acestea aflându-se în diferite stadii de execuție.

Drum:

La terasamente se execută următoarele lucrări:

  • Lucrări de umplutură;;
  • Lucrări de consolidare;
  • Așternere strat de balast;
  • Îmbunătățire teren natural cu liant hidraulic
  • Decopertare strat vegetal;
  • Excavații.

La începutul lunii septembrie a fost publicată Hotărârea de Guvern privind exproprierile suplimentare aferente acestui lot, drept urmare, odată cu parcurgea ultimelor aspecte procedurale, Antreprenorul poate demara inclusiv activitatea de relocare a rețelelor de utilități aferente acestui lot, eliberând astfel traseul de toate rețele ce împiedicau buna desfășurare a lucrărilor. Odată cu deblocarea acestui aspect, Antreprenorul urmează să-și suplimenteze resursele alocate execuției, urmând a ajunge la necesarul programat pentru finalizarea la termen a lucrărilor.   

În august, constructorul Alsim Alarko a avut un progres de 3 puncte procentuale pe lotul 1 din A0 Sud. 

author avatar
Andrei Coman
4.173 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger