AcasăNewsAurus, noua limuzina a lui Putin

Aurus, noua limuzina a lui Putin

Varianta prezidentiala are peste 6 metri lungime si este botezata ”Senat”

Abonat pana acum la Mercedes, Vladimir Putin a aparut la ceremonia de reinvestitura intr-un automobil ”made in Rusia”. Un mesaj pentru Occident.

Varianta prezidentiala are peste 6 metri lungime si este botezata Senat

Proiectarea noii limuzine a fost ordonata chiar de liderul de la Kremlin iar statul s-a executat, finantand acest proiect ce ar starni invidia capetelor incoronate sau a sefilor de stat puternici. ”Noua limuzina prezidentiala este mai buna ca cea a presedintelui Donald Trump”, spun rusii. In timp ce presa evoca ”cel mai mare eveniment din sectorul auto din ultimii cinci ani”, indicand ca automobilul a fost ”fabricat in Rusia, cu piese rusesti si de catre specialisti rusi”. E drept,  motorul a fost conceput de Porsche dar aceasta ii da ”o experienta internationala” modelului ”Senat” cel in care a aparut Putin. Conceputa de Institutul central de cercetari stiintifice si auto din Moscova (NAMI), limuzina face parte dintr-o gama botezata Aurus care se ve declina in versiune berlina, SUV si monovolum. Statul a investit 12,4 miliarde de ruble (165,6 milioane de euro) in acest proiect. 5000 de modele vor fi disponibile la vanzare pana in 2020. Varianta limuzina (lunga de peste 6 metri) va avea un pret comparabil cu cel al unor Rolls-Royce si Bentley.

Lenin avea Rolls-Royce

Decizia lui Putin de a avea o masina ruseasca isi are originea in traditia sovietica cand liderii de la Kremlin rulau exclusiv in vehicule costruite in Rusia: Zil si Ceaika. Nu si Lenin, care a pastrat masiniile familiei imperiale ruse si se deplasa intr-un Rolls-Royce Silver Ghost, in timp ce propovaduia egalitatea de clasa. Stalin a optat pentru un Packard american.

Pentru ca putem

Revenind la Putin, mesajul noului Aurus este clar: Rusia dispune de propria si impozanta limuzina. De capacitatea sa produca o masina care rivalizeaza cu varfurile occidentale.

Porsche a contribuit la motorizare Interiorul luxos abunda de insemnele Federatiei Ruse

In contextul international al tensiunilor cu Occidentul (Siria, Ucraina, Crimeea, RussianGate, dosarul Skripal etc), Aurus este si un instrument diplomatic.Dar si economic. Timp in care se construiesc primele 16 modele (comanda a statului) incep si manevrele comerciale. Industrializarea este facuta in sediile NAMI (capacitate: 200 de vehicule pe an) iar comercializarea se va face via unei retele pusa la punct in Rusia dar si la export. Miza este si politico-strategica: proiectul trebuie sa fie condus de stat si nu incredintat unei companii private. Iar cine spune ”stat” spune de fapt ”Putin”. NAMI insa a facut un joint-venture cu grupul rus Sollers-JSC. Aici, alt simbol: chiar daca o buna parte din activitatile Sollers sunt un joint-venture cu Ford, Mazda si Toyota, Sollers este proprietarul ultimului constructor auto rus ramas in activitate, UAZ, care produce ”patrioticele” masini 4×4 ”Hunter”  si ”Patriot”. Anual, 60.000 de UAZ ies de pe liniile de productie, in timp ce Romania si-a ingropat de mult ARO…

author avatar
Tudor Borcea
1.548 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger