Se vehiculează o schimbare majoră și intempestivă pe piața asigurărilor RCA.
”La pachet cu introducerea clauzei de decontare directă, obligatoriu, în toate contractele RCA (mișcare făcută deja publică printr-un proiect de OUG), se va introduce și un tarif de referință pentru prețurile practicate de service-uri la ora de manoperă. Propunerea a venit dinspre Guvern, sub formă de observație la OUG conceput pentru a introduce decontarea directă obligatorie și fost însușită și de Autoritatea de Supraveghere Financiară(ASF)”, titrează economica.net.
În baza unor surse citate de site-ul amintit, noua referință ar urma să fie calculată pe un model asemănător cu tariful de referință pentru RCA. De acest calcul ar urma să se ocupe o firmă independentă.
În fața unui asemenea plan, oficialii asociației transportatorilor COTAR au reacționat categoric, amenințând că, dacă situația o va impune, vor ieși chiar și în stradă, potrivit aceleiași surse.
Ștefănescu: Unii politicieni au fost cooptați de către lobbyștii firmelor de asigurări
Acest lucru ar fi un pas ce ar putea duce către plafonarea prețurilor din service. COTAR consideră că un plafon pentru tarifele din service ar echivala cu introducerea unei coplăți pentru daunele pe RCA.
”Unii politicieni au fost cooptați de către lobbyștii firmelor de asigurări, care vor să obțină o dublă victorie: pe de o parte, au câștigat dreptul să le fie eliminate cheltuielile administrative, ceea ce înseamnă că din momentul publicării legii in Monitorul Oficial, cheltuielile asigurătorilor vor fi nelimitate iar prețul RCA va creste și statul român nu va mai avea nicio pârghie legală de intervenție; a doua victorie pe care o vor multinaționalele din asigurări este să plafoneze costurile de despăgubire, astfel încât profitul lor să crească, la fel de mult cum va crește in mod paradoxal și prețul RCA, obligând implicit păgubiții să suporte o CO-PLATĂ pentru readucerea autovehiculelor la starea anterioară producerii accidentului sau să își repare autovehiculele în condiții improprii, cu riscuri grave pentru siguranța în trafic. (…) Subliniem că orice propunere de reglementare suplimentară a sectorului reparațiilor auto, precum cea de plafonare sau de referențiere a prețului serviciilor de reparații promovată agresiv de asigurătorii RCA de rea credință care au zeci de mii de litigii pentru neplata despăgubirilor, nu poate fi legiferată în lipsa unui studiu de impact și a unei analize aprofundate care să aibă în vedere punctul tuturor actorilor implicați și în primul rând al consumatorilor.
În caz contrar, românii vor fi puși în situația de a plăti un RCA obligatoriu mai scump, dar insuficient pentru a le acoperi prejudiciile în cazul unui accident. Rugăm domnii parlamentari să nu legifereze o soluție care să pedepsească victimele accidentelor auto în scopul creșterii câștigurilor multinaționalelor din asigurări.”, a transmis, între altele, Vasile Ștefănescu, președinte COTAR, pentru sursa citată.