Cadourile comandate de ASF, instituția responsabilă de piața asigurărilor din România, au costat aproape 30.000 de lei. Banii au ajuns la o firmă care are an de an contracte publice cu doar două instituții, ambele cu bugete generoase.
Dezvăluirea a fost făcută de Europa Liberă, care a analizat și alte achiziții făcute de Paște cu bani de la buget, într-o perioadă în care discuțiile din spațiul public sunt mai degrabă despre reducerea cheltuielilor.
ASF a cheltuit 30.000 de lei pe cadourile oferite de Paște
Cadourile de Paște au fost cumpărate în SEAP – platforma electronică de achiziții din România pe 10 aprilie. Au fost achiziționate 140 de Coșuri Chez Maxim 19%, 140 de Coșuri Chez Maxim 9%, 10 coșuri Fantastique 19% și 10 Fantastique 9%.
Prețul de achizitie a variat între 70 și 330 de lei pe bucată, în funcție de produse. Coșurile mai ieftine au doar vin și prăjituri, cele scumpe vin franțuzesc, un cozonac și o terină sau foie gras.
Din datele existente în sistemul de achiziții publice nu se întelege ce anume, mai exact, au cumpărat. Dar oferta există și pe pagina de internet a firmei.
În februarie, de la aceeași firmă, ASF a achiziționat o sticlă de șampanie în valoare de 170 de euro. Plus, și anul trecut, și acum doi ani, cadouri de Paște și Crăciun.
În 2022, ASF a fost singurul client din SEAP al firmei și a cumpărat produse de lux de 172.000 de lei – sticle de șampanie, coșuri cadou. La fel și în 2021, când achizițiile au fost, însă, ceva mai modeste, de doar 84.000 de lei.