AcasăNewsArmani: Moda trebuie regândită

Armani: Moda trebuie regândită

Giorgio Armani, lucid în fața provocărilor de după pandemie

Cu o carieră de peste o jumătate de secol în lumea modei, Giorgio Armani este o autoritate de necontestat. Celebrul designer, în vârstă de 85 de ani, propune un scenariu nou pentru moda post coronavirus: „Oamenii vor dori haine care să dureze. Și depășesc modele, timpul și chiar pandemiile”.

“Regele” Armani a spus întotdeauna că hainele sunt adevărații protagoniști, nu parada, însă analizează cu ochi de profesionist un sector lovit de o criză fără precedent în istorie. Înainte de toate, Armani a donat 2 milioane de euro pentru spitalele din Italia și a transformat toate fabricile sale în sprijinul lucrătorilor din sănătate angajați în lupta împotriva Covid-19. Moment potrivit,  într-o scrisoare publicată de ziarul american WWD, designerul face bilanțul declinului sistemului de modă. Giorgio Armani este de acord cu alți colegi ilustri, de la Donatella Versace la Rick Owens: ritmul modei a devenit prea rapid , uneori nesustenabil. Iar carantina coronavirus reprezintă o oportunitate de a regândi multe lucruri, pornind de la anotimpul colecțiilor.

Clientul este adevăratul protagonist

“Cred că starea actuală, cu supraproducția articolelor de îmbrăcăminte și alinierea necorespunzătoare între perioada colecțiilor și cea a sezonului commercial, este absurdă. Consider că această criză este o oportunitate de a încetini și a realinia totul; pentru a defini o panoramă nouă și mai semnificativă pentru modă. Am lucrat cu echipa mea timp de trei săptămâni, astfel încât după blocaj, colecțiile de vară să rămână în buticuri cel puțin până la începutul lunii septembrie, așa cum ar trebui să fie . Și așa vom face de acum încolo”. Apoi: o schimbare importantă, care readuce figura clientului în centru, este renunțarea la lăcomia pentru profit, care a adus ca finanțele să primeze în fața creativității, astfel încât luxul a trebuit să adopte metodele fast fashion crescând frecvența livrărilor către magazine în speranța de a vinde mai mult. O adevărată contradicție. Din acest punct de vedere, criza va duce la o reducere dramatică, dar sănătoasă.

Vreau să văd hainele, nu locul unde sunt arătate

Armani a mai susținut că paradele fastuoase și foarte scumpe, inclusiv pe vasele de croazieră din întreaga lume (anulate, de altfel, din cauza pandemiei), sunt un concept depășit, cu atât mai mult acum, când criza de sănătate și cea financiară merg mână în mână. „Există cu siguranță prea multă ofertă în comparație cu nevoia reală. Mai bine să vă concentrați pe colecții mai mici și spectacole mai intime. Cred că este suficient să afișăm o singură colecție, care include și pre-colecții, pentru a optimiza datele de livrare a producției. Cred dintotdeauna în conceptul de eleganță atemporală. Nu este doar un cod estetic, ci și o metodă de confecționare a îmbrăcămintei, care, la rândul ei, sugerează un mod precis de a o achiziționa, adică să  o facă să dureze. (…) Momentul pe care îl traversăm este dramatic, dar putem schimba ceea ce nu mergea bine, să îmbunătățim și să redobândim o dimensiune mai umană.”

author avatar
Andrei Coman
433 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger