AcasăNewsArheologul britanic, Mary Leakey, sarbatorit de Google

Arheologul britanic, Mary Leakey, sarbatorit de Google

Mary Leakey este sarbatorita Google de astazi. Google celebreaza 100 de ani de la nasterea arheologului britanic, care a descoperit primul craniu fosilizat al unei maimute disparute, prin modificare logo-ului.

Noul logo o prezinta pe Mary Leakey alaturi de doi caini din rasa dalmatian, sapand intr-un sit arheologic. Presa internationala relateaza ca arheologul a fost un mare iubitor de animale, si ca nu mergea sa efectueze cercetari decat insotita de trei sau patrucaini dalmatieni.

Logoul mai prezinta si o foarte importanta descoperire a lui Mary Leakey, si anume  urmele de pasi descoperite in situl arheologic de la Laetoli, Tanzania, fiind considerate cele mai vechi urme de pasi umani. Alaturi de mai multe ustensile necesare explorarii, in imagine se mai pot vedea si literele G, o (foarte putin), l si e , de la Google, sculptate in piatra.

Mary leakey s-a nascut pe data de 6 februarie 1913, si s-a remarcat odata cu descoperirea primului craniu fosilizat de proconsul – specie disparuta, considerata stramosul speciei umane. De asemenea ea este cunoscuta si datorita sistemului de clasificare a uneltelor de piatra descoperite la Olduvai, Africa, pe care l-a dezvoltat.

Mary si sotul ei Louis au gasit fosile in Tanzania si Kenya, care furnizau dovezi ca evolutia omului a inceput in Africa, cu 2 milioane de ani in urma, cu mult mai inainte decat se crezuse pana atunci.

La varsta de 65 de ani, in 1978, la sase ani de la moartea sotului sau, Mary Leakey a facut cea mai importanta descoperire din cariera sa: urmele imprimate in noroi vulcanic, vechi de 3,5 milioane de ani, care au demonstrat faptul ca hominizii s-au deplasat in pozitie bipeda mult mai devreme decat se crezuse anterior.

Arheologul a murit pe data de 9 decembrie 1996, la varsta de 83 de ani.

Alina Costache