Utilizatorii europeni de telefonie mobilă au cheltuit 11,2 miliarde de dolari în App Store şi Google Play anul trecut, în creştere cu 18,9%. Cletuielile europene au repretentat 13,5% din veniturile globale ale aplicaţiilor mobile în 2019, care au depăşit 83 de miliarde de dolari.
App Store a condus majoritatea cheltuielilor utilizatorilor din Europa, generând venituri brute de 6 miliarde de dolari, o creștere de 7,6%. Între timp, veniturile Google Play au crescut cu 18 % până la 5,2 miliarde de dolari. În general, App Store a reprezentat 53,7 la sută din cheltuielile utilizatorilor în Europa în 2019, Google Play ocupând restul de 46,3 la sută. În ceea ce priveşte numărul download-urilor, europenii au realizat 24,1 miliarde de instalării pe telefoane şi tablete, cu 7,2% mai mult decât în urmă cu un an. Google Play este lider detaşat, cu 73,1% din toate download-urile. Ţările europene care au cheltuit cei mai mulţi bani pe aplicaţii şi jocuri mobile sunt Marea Britanie, Germania, Franţa, Rusia şi Italia. Rusia şi Turcia sunt ţările în care s-au descărcat cele mai multe aplicaţii.Tinder, Netflix şi YouTube, în această ordine, sunt aplicaţiile în care europenii au investit cei mai mulţi bani. Cele mai descărcate aplicaţii au fost WhatsApp, Instagram şi Facebook Messenger.