AcasăNewsApariție surpriză la RAR: o mașină fabricată în 1914! „Se estimează că...

Apariție surpriză la RAR: o mașină fabricată în 1914! „Se estimează că în toată lumea ar mai fi 200-250 de astfel de autovehicule” – FOTO

sursa foto: Facebook/Registrul Auto Român Oficial

Din când în când, inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au ocazia să vadă, prin prisma meseriei, adevărate bijuterii pe patru roți. Mașini de colecție, pe cât de spectaculoase, pe atât de rare.

Într-o astfel de situație s-au aflat recent și inspectorii de la RAR Iași. Care au avut prilejul să aibă în fața ochilor o mașină fabricată în urmă cu peste un secol. În 1914, mai exact.

„Când colegii de la RAR Iași ne-au spus că au fost martorii unei întoarceri în timp, n-am știut cum să reacționăm. Totuși, aveau dreptate, iar ocazia de a putea vedea o mașină veche de peste 100 de ani și de a-i auzi sunetul motorului este o onoare pe care puțini o au.

În imagini este un Ford T, fabricat în anul 1914, asa cum reiese și din documente. Da, ați citit bine, 1914!”, au transmis reprezentanții RAR, pe pagina de Facebook a instituției, în dimineața zilei de joi, 13 aprilie.

Farurile funcționează cu acetilenă

Potrivit aceleiași surse, pentru a conduce o astfel de mașină „este necesar un instructaj temeinic înainte: pedala din stânga este schimbător de viteze, cea din mijloc este pentru mersul înapoi, cea din dreapta este frâna de serviciu, iar accelerația este o manetă în dreapta volanului”.

Și nu sunt singurele detalii interesante ce s-au aflat despre această mașină rară ce a trecut pragul RAR-ului. „Farurile funcționează cu acetilenă (există un generator de acetilenă), iar felinarele (pozițiile față-spate) sunt alimentate cu gaz lampant”, menționează aceeași sursă.

În lume ar mai fi cel mult 250 de astfel de autovehicule

Posesorul acestei mașini se poate mândri cu faptul că nu mai sunt multe astfel de autovehicule în lume. Ar mai fi doar cel mult 250. „Se estimează că în toată lumea ar mai putea fi aproximativ 200-250 de astfel de autovehicule produse în anul 1914”, conform precizărilor reprezentanților RAR.

„Performanțe și dotări? Motor de de 2.900 cmc, 4 cilindri, 20 CP, răcire cu apă, viteză de până la 64 km/h, roți cu spițe din lemn, scânteie provenită de la magnetou și…o contribuție imensă la dezvoltarea Zeului Automobil.

P.S. Nu știm dacă are kilometri reali, pentru că nu era dotată cu odometru”, au mai transmis cei de la RAR.

author avatar
Andrei Coman
507 afisari

5 COMENTARII

  1. Raritatea asta sigur trebuie pusa la dispozitia marelui Zelensky sa castige razbelul cu ea.

  2. Sigur erau mai durabile si mai rezistente decat cotele pe roti contemporane.Mai ales ca niste nebuni la creier vor sa transforme automobilul intr-un fel de jucarie.Bineinteles ,spalatii pe creier dau fuga sa le cumpere.

    • Bai esti nebun, din sclav de taximetrist acum esti si mecanic? Unde ai mai vazut tu sa mai umbli intr-un motor sau cutie de viteze la o masina contemporana? Sau la articulatii? La astea contemporane, la 130.000 Km, motorul este NOU, la alea vechi le faceai 2 segmentari, mai ales ce uleiuri minerale erau pe timpuri in blocul comunist conds de rusi.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger