După apariţia ororilor de la Caracal şi s-a aflat despre apelurile făcute de Alexandra, tânăra care a căutat salvare la 112, doar că nu s-a reuşit atât de uşor pe cât a sperat copila localizarea casei din care sunase fata, se caută soluţii pentru ca astfel de situaţii să nu se mai repete vreodată.
Drept urmare, mai nou s-a aflat că autorităţile pregătesc schimbări. Şi s-a vorbit de apariţia unui alt număr scurt, de apel de urgenţă: 114. Ministerul Comunicaţiilor vine, însă, cu unele clarificări pe temă.
Iată-le:
”În proiectul inițiat de MCSI al Ordonanței de Urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului național unic pentru apeluri de urgență și a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, la art. I, alin. 1, se prevăd următoarele:
”1. (…)
«(2²) Transmiterea mesajelor tehnice standardizate scurte ce conțin informația de localizare obținută pe baza echipamentului terminal se realizează fără intervenția apelantului, către numărul unic 114.»”
În textul propus apare menționat numărul 114 într-un context exclusiv tehnic, în timp ce în spațiul public s-a transmis informația potrivit căreia ar fi vorba despre introducerea unui nou număr de urgență.
❗️Astfel, precizăm că numărul 114 NU VA FI un număr de urgență aflat la dispoziția apelanților, în sensul numărului 112, ci doar un canal tehnic asociat numărului de urgență 112.
După adoptarea actului normativ, apelurile de urgență ale cetățenilor se vor îndrepta spre aceleași numere ca și în prezent: 112, respectiv 113 (cel din urmă fiind adresat persoanelor cu dizabilități).”