Cauta

ANUNT SOC: China va domina total comertul european

Expansiunea econimica a Chinei, mai ales cea spre Europa, este in floare. O componenta esentiala a acesteia, noul „Drum de fier al matasii”, da lovituri grele transportului de marfuri pe calea aerului si a apei.

Mai ieftin mai bun mai repede iata avantajele noului Drum al Matasii

Dupa cum se stie, rutele terestre istorice ce alcatuiau asa-zisul “Drum al matasii” au fost esentiale pentru dezvolatrea schimburilor comerciale dintre Europa, China si India. Acestea au cazut in derizoriu atunci cand vapoarele europene au inceput sa  navigheze pe langa Capul Bunei Sperante, aminteste The Economist.

La loc comanda

Acum, la initiativa economia a Chinei, acest lucru este pe cale sa se schimbe. Pentru China proiectul noului “Drum de fier al matasii” este o miza uriasa, scrie The Economist. Intai de toate, aduce marfurile chinezesti mai repede, deci mai ieftin pe piata europeana. Volumul de marfa transportat pe ruta feroviara intre China si Europa creste rapid. Intre 2013 si 2016,  traficul de marfa a crescut de cinci ori ca greutate. In prima jumatate a acestui an, valoarea bunurilor transportate cu trenul a crescut cu 144% fata de aceeasi perioada in 2016. In cazul electronicelor de inalta tehnologie, de exemplu, pe care consumatorii doresc sa le primeasca repede, fabricarea lor pe coasta chineza si transportarea lor pe cale aeriana spre Europa este extrem de costisitoare.

Rutele aeriene si maritime, lovite in plex

Atentie, noua ruta feroviara prin Asia Centrala este relativ scurta. O nava container prea mare pentru Canalul Suez trebuie sa faca o calatorie de 24.000 km. pentru a ajunge in Europa. Trenurile, insa,  nu parcurg mai mult de 11.000 km pentru a ajunge la aceeasi destinatie.  Anul trecut, peste 500.000 de tone de marfa au fost transportate cu trenul intre China si Europa, de la aproape nimic inainte de 2013. Tarile prin care trece noul “Drum de fier al matasii” s-au prins repede de avantaje: societatea feroviara nationala din Kazahstan  asigura afirma un trafic de 1,7 milioane de containere care vor  traversa tara catre Europa in fiecare an pana in 2020. In acest timp, marii transportatori de marfa pe calea aerului, sau pe cale maritima, se simt direct amenintati si nu vad cum ar putea sa faca fata acestei noi amenintari care anunta era dominatiei Chinei cel putin in comertul euro-asiatic.

Ultimele stiri

  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Trump susține că intruziunea unor drone în Polonia ar fi putut fi o „eroare” din partea Rusiei: „Dar, indiferent de situație, nu sunt mulțumit de…”
  • Exit mobile version