Inspectorii ANPC au mers în marile magazine din Capitală, dar nu la cumpărături, ci în controale. S-a lăsat cu amenzi în urma neregulilor pe care comisarii Autorității pentru Protecția Consumatorilor le-au constatat în aceste unități comerciale.
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat amenzi în valoare circa de 3,2 milioane de lei, în doar două zile, după controale la marile magazine din Bucureşti.
Echipele de control au găsit produse expirate, discrepanţe între ţara de origine menţionată pe eticheta de preţ şi cea indicată pe ambalajul de transport, diferenţe între preţul afişat la raft şi cel perceput la casa de marcat (mai ridicat), precum și fructe și legume stricate.
Reprezentanţii ANPC au anunţat joi, 11 decembrie, că în perioada 8-9 decembrie au fost desfăşurate 65 de acţiuni de control la mari magazine de retail din Bucureşti.
Controalele s-au făcut pentru a se verifica în ce măsură se respectă legislația în domeniul protecției consumatorilor.
Ce sancțiuni s-au dat
Cum s-au descoperit nereguli, s-au aplicat și sancțiuni, care au constat atât în amenzi, cât și în decizii de oprire de la comercializare a unor produse.
Concret, reprezentanții ANPC au anunțat că, urmare a neregulilor constatate, comisarii Autorităţii au aplicat următoarele sancțiuni:
• amenzi contravenţionale în valoare de aproximativ 3,2 milioane de lei
• oprirea definitivă de la comercializare: peste 4.000 kg de produse neconforme în valoare de peste 75.000 lei
• oprirea temporară de la comercializare: peste 3000 de produse în valoare de peste 121.000 lei.
Care au fost principalele nereguli constatate de ANPC
Reprezentanții ANPC au listat și principalele neconformități constatate în urma acestor controale pe care le-au făcut la marile magazine din Capitală. Printre acestea se numără produse expirate (cu data limită de consum depășită), fructe și legume stricate, diferențe între prețul afișat la raft și prețul – mai ridicat – perceput la casa de marcat, dar și produse alimentare cu ambalaje deteriorate.
Principalele neconformități constatate de ANPC:
• produse cu data limită de consum depășită
• prezența lichidului sangvinolent în ambalajul cărnii;
• fructe și legume cu modificări organoleptice;
• discrepanțe între țara de origine menționată pe eticheta de preț și cea indicată pe ambalajul de transport;
• diferențe între prețul afișat la raft și prețul mai ridicat perceput la casa de marcat;
• utilizarea agregatelor frigorifice cu depuneri grosiere de reziduuri alimentare și impurități;
• paviment cu depuneri grosiere de impurități, reziduuri alimentare și lichide;
• practici comerciale înșelătoare în zona back-off;
• nerespectarea proximității dintre lactatele autentice și cele cu adaos de grăsimi vegetale;
• lipsa afișării prețurilor și a altor informații necesare pentru consumatori;
• traduceri incomplete la precauțiunile de utilizare ale produselor cosmetice;
• produse alimentare cu ambalaje deteriorate;
• deficiențe de informare privind perioadele promoționale;
• lipsa afișării taxei de timbru verde;
• dispozitive electrice fără simbolurile și marcajele obligatorii EEE;
• ornamente de sezon luminoase fără declarațiile de conformitate.
sursa foto: Facebook/ANPC
