AcasăNewsAnchete peste anchete după surparea podului de la Luțca. S-au deschis două...

Anchete peste anchete după surparea podului de la Luțca. S-au deschis două dosare penale

Anchete peste anchete după surparea podului de la Luțca. S-au deschis două dosare penale (sursa foto: ebihoreanul.ro)

Se așteaptă răspunsuri după incidentul grav ce a avut loc joi, în județul Neamț, în cazul surpării unui pod reabilitat în urmă cu câteva luni.

Incidentul ce a avut loc joi în județul Neamț, acolo unde s-a surpat podul de la Luțca, în timp ce un camion şi o autoutilitară se aflau pe suprafața acestuia, un bărbat fiind rănit, e supus unor verificări din partea procurorilor.

Dosare in rem

Reprezentanţii Parchetului de pe lângă Judecătoria Roman au declarat că în urma incidentului la Luţca, în urma căruia podul peste Siret s-a rupt, au fost deschise două dosare penale, potrivit news.ro. Ambele dosare au fost deschise in rem, ceea ce înseamnă că se cercetează fapte, nu persoane.

Primul dosar de cercetare penală a fost deschis pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă. Cel de-al doilea pentru comiterea infracţiunii de abuz în serviciu, în acest dosar anchetatorii urmând să stabilească modul cum a fost reabilitat podul respectiv.

O persoană a fost rănită

Alerta s-a dat joi după-amiază, iar salvatorii au intervenit la podul de peste râul Siret ce face legătura între localităţile Sagna şi Luţca.

„Un autocamion şi o autoutilitară se aflau pe pod. În urma evenimentului produs a rezultat o victimă, un bărbat de 56 de ani, care a fost scos din interiorul autocamionului de către participanţii la trafic. Acesta a fost preluat de către echipajele medicale sosite la locul evenimentului, urmând a fi preluat de echipajul SMURD TIM pentru a fi transportat la CPU Roman”, au transmis cei de la ISU Neamţ.

Reacția ministrului Grindeanu: „Este evident că există o greșeală”

Reacționând pe marginea celor întâmplate, joi, cu podul din Neamt, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat de înțeles că așteaptă rezultatele anchetei în acest caz. Și că cine a greșit ar trebui să plătească.

„Înțeleg că există o anchetă în desfășurare. E foarte bine că se întâmplă, astfel încât cei care au greșit, pentru că este evident că există o greșeală, să plătească. Că nu s-au respectat normativele, că expertul sau experții poate au greșit, poate că proiectul a fost greșit, poate s-au întâmplat lucruri ulterior anumitor lucrări care au dus la șubrezirea acestui pod – aceste lucruri vor fi scoase în evidență de această anchetă.

Că există o Inspecție de Stat în Construcții, aceste lucruri cred că vor fi evidențiate de această anchetă. Consiliul Județean Neamț este cel care a plătit aceste lucrări și vom vedea care sunt concluziile”, a spus Grindeanu, la Digi24.

„Podul nu a fost niciodată în administrarea CNAIR”

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susține că podul peste râul Siret, ce leagă Sagna de Luțca, nu a fost niciodată în administrarea CNAIR.
„CNAIR precizează că podul peste râul Siret care face legătura între localitățile Sagna și Luțca din județul Neamț se află în administrarea Consiliului Județean Neamț.

De asemenea, menționăm că acest pod a fost construit, reabilitat și consolidat sub autoritatea C.J. Neamț și nu a fost niciodată în administrarea CNAIR.

Acest eveniment arată, cu atât mai mult, importanța verificării și intervențiilor pentru reparațiile și reabilitările podurilor. Din acest motiv, CNAIR verifică periodic starea podurilor și acolo unde se impune, intervine rapid cu diverse măsuri. În cazul în care există suspiciuni de neîndeplinire a minimelor criterii de siguranță a unui pod, compania poate merge până la închiderea totală a circulației pe acesta”- s-a transmis, în 9 iunie, într-un comunicat de presă.

Anunțul Ministerului Dezvoltării: ISC să verifice, la fața locului, stadiul lucrărilor

Precizări după apariția incidentului de la Luțca au venit, joi, și de la Ministerul Dezvoltării. Și de la nivelul acestei instituții s-a anunțat că se fac verificări.

”Din punctul de vedere al Ministerului Dezvoltării, obiectivul de investiții nu a fost finalizat, întrucât nu a fost transmis Procesul Verbal de Recepție la Terminarea lucrărilor.

Reabilitarea podului pe DJ 207 A km 6+591, peste râul Siret, la Luțca (jud. Neamț) se realizează prin Programul Național de Dezvoltarea Locală (etapa a II-a).

Conform contractului de finanțare încheiat între Ministerul Dezvoltării și Consiliul Județean Neamț, valoarea finanțării, alocată prin PNDL, este de 7.374.449,36 lei, sumă din care MDLPA a decontat 7.295.280,58 lei (au mai rămas de decontat 79.168,78 lei).

Încheierea contractului pentru execuția efectivă a lucrărilor se face între autoritatea contractantă (în acest caz, Consiliul Județean Neamț) și firma responsabilă cu proiectarea și execuția lucrărilor.

Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni (începând cu data de 23.07.2020), termenul de finalizare a lucrărilor fiind luna iulie 2022.

Cseke Attila, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, a dispus ca reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții să se deplaseze de urgență la fața locului pentru a verifica stadiul lucrărilor, iar rezultatele acestor verificări vor fi făcute publice.” – potrivit comunicatului de presă venit de la Ministerul Dezvoltării.

author avatar
Andrei Coman
553 afisari

8 COMENTARII

  1. O tara terminata Romania care in loc sa investeasca banii in copii si scoli in spitale si infracstructura cheltuiesc banii pe armament expirat de la amerlicani si foarte important pentru acesti hoti infractori politici de la Bucuresti sa ajute Ucraina nazista care discrimineaza romanii din Bucovina de nord

  2. Aici am ajuns cu tehnologia si scoala guvernelor pnl,psd,pntcd,usr,udmr,pdl ajunse la ciolan dupa 89. Nu e o rusine ,e o relitate:nu-s in stare sa construiasca un podet, fac juma de pod la doi ani.De 30 de ani tot termina la autostrazi pe hartie, prin ziare,televiziuni si parlament. In realitate ne fura buzunarul cu rovineta pe tot felul de poteci. Tre sa vina italieni, japonezi, alte natii, etc. Romanika astora e la manea. Astia nici la vopsit ce-a facut ceasca nu sunt buni. La podul de peste Dunare Fetesti Cvoda nici macar cu bidineaua nu au fost capabili sa dea. Sunt buni la dat cu jula!

  3. CEL MAI VINOVAT ESTE PROIECTANTUL SI DIRIGINTELE DE SANTIER CARE URMARESTE CALITATEA LUCRARILOR.

    • Mai nea ,mata nu pricepi ca in tara asta cu scolile facute de astia avem numai „specialisti” cu diplome si doctorate de analfabeti? Inginerii astia noi mai deunazii tractoristi ne construiesc autostrazi, ne proiecteaza poduri si alte alea,etc. precum vezi. Domnul doftor taie la organe sanatoase in loc de alea bolnave si asa mai departe. Dupa ceasca a inflorit analfabetismul.

  4. VINOVATO SUNTEM NOI, NOI ROMANII! NICIODATA NU AM ALES CE TREBUIA , NU AM REJECTAT CE NU NE TREBUIA, NU AM FACUT CE TREBUIA , ATUNCI CAND TREBUIA….. ACUM , MI SE PARE CA PTR ROMANIA, E DEJA CAM TARZIU. PROSTIA DOMINA O SOCIETARE IN DISOLUTIE ,DECI , NOAPTE BUNA , DRAGI ROMANI …..

  5. Dosar in rem? Mă glumeților, până acum proiectantul, constructorul și conducerea județului trebuiau să aibă vechime în beciurile poliției. Vinovatul se vede din lună. Un pod reabilitat de formă, pentru jecmănirea bugetului de stat, care cade după câteva săptămâni sau luni trebuia să înceapă cu arestarea tuturor vinovaților, indiferent ce stea au în frunte și blocarea tuturor conturilor firmei respective și a vinovaților.

  6. ORCE POD ARE O DOCUMENTATIE DE EXECUTIE IN CARE SUNT TRECUTE INCLUSIV VERIFICARILE DUPA RECEPTIA LUCRARILOR ,IN SARCINA DIRECTIEI DE DRUMURI JUDETENE STA VERIFICARILE,EXPERTIZARILE PERIODICE LA CARE IN MOD NORMAL PARTICIPA SI ISC ( INSPECTIA DE STAT IN CONSTRUCTII).
    EXISTA O EXPERTIZA CARE A STAT LA BAZA LUCRARILOR DE REPARATII A PODULUI !,EXISTA UN PROIECT DE REPARARTII !,EXISTA O DOCUMENTATIE DE LICITARE A LUCRARILOR LA CARE A FOST ANEXATE INTR-UN CAIET DE SARCINI PARTICIPANTII LA LICITATIE!,LA ADJUDECAREA LICITATIEI SE TINE SEAMA DE EXPERIENTA ,DE NIVELUL DE DOTARE ,DE O LISTA DE REFERINTE PRIVIND LUCRARI ANTERIOARE . BENEFICIARUL CJ NEAMT STABILESTE CINE ESTE DIRIGINTELE DE SANTIER ,EXECUTANTUL CHIAMA ISC LA FAZELE DETERMINANTE ALE LUCRARILOR SI PROIECTANTUL DACA ACESTA A MENTIONAT IN DOCUMENTATIE . PE TOT PARCURSUL EXECUTIEI DIRIGINTELE TREBUIE SA SESIZEZE ISC SI PROIECTANTUL DACA EXECUTANTUL NU RESPECTA PREVEDERILE DOCUMENTATIEI .
    FARA O PRERECEPTIE SI FARA ACORDUL PROIECTANTULUI SI ISC NU SE POATE DA PARTIAL IN FUNCTIUNE UN POD .
    LA ORCE FAZA ;LA TERMINAREA LUCRARILOR SAU LA PRERECEPTIe SAU RECEPTIE NU POATE LIPSI REPREZENTANTUL BENEFICIARULUI.
    IN CARTEA CONSTRUCTIEI EXECUTANTUL TREBUIE SA PUNA DOCUMENTELE CE DOVEDESC CALITATEA MATERIALELOR PUSE IN MANOPERA ,PV DE LUCRARI ASCUNSE ,CONDICA DE BETOANE , DISPOZITIILE DE SANTIER ALE PROIECTANTULUI etc.
    EXPERTIZAREA ACESTUI EVENIMENT MAJOR TREBUIE FACUTA NUMAI DE EXPERTI NEUTRI PE SPECIALITATI .
    EVENIMENTUL IN SINE DOVEDESTE HAOSUL IN DOMENIUL CONSTRUCTIILOR ,LIPSA DE CONTROL DIN PARTEA ISC , LIPSA CONTROLULUI ISC SI PROIECTANTULUI LA FAZELE DETERMINANTE ,IAR PV SE DOVEDESC NISTE HARTII FORMALE.
    FIRMA EXECUTANTA SE VA DECLARA F CURAND FALITA ,IAR PAGUBA SI RAHATUL VOR RAMANE IN CURTEA CJ NEAMT ,ISC ,DIRIGINTELE SI PROIECTANTUL SE VOR APARA DAND VINA PE EXPERTUL CARE A STABILIT SARCINILE PENTRU PROIECTUL DE REPARATII .

  7. Anchet peste anchete; doar cu asta vom ramane. Nimreni nu va fi gasit vinovat, nimeni nu va plati. Cine sa mai faca lucrari de calitate? Analfabetii?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger