AcasăNewsAmenzi uriase pentru agentiile de turism

Amenzi uriase pentru agentiile de turism

Touroperatorii s-au inteles sa nu scada pretul pachetelor

Consiliul Concurentei a sanctionat 13 agentii de turism si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare  de circa 11,5 milioane de lei (aproximativ 2,45 milioane euro), pentru coordonarea comportamentului pe piata.

Touroperatorii s au inteles sa nu scada pretul pachetelor

In perioada iunie 2013 – septembrie 2016, un numar de 13 agentii de turism si-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, cu scopul de a nu permite scaderea preturilor produselor sau a pachetelor turistice comercializate. Astfel, agentiile de turism nu au redus, sub un anumit nivel, pretul de vanzare catre clienti pentru produsele turistice si/ sau pachetele de servicii turistice comercializate (ex.: bilete de avion in zborurile tip charter – atat ca produs turistic individual, cat si ca o componenta dintr-un pachet de servicii turistice). De asemenea, acestea au limitat sau au eliminat campaniile promotionale ale companiilor concurente care ofereau reduceri sau gratuitati clientilor si si-au impartit numarul de locuri in avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel in mod artificial oferta in vederea cresterii pretului de vanzare”, au anuntat reprezentantii autoritatii de concurenta. Cea mai mare sanctiune a fost aplicata Touring Europabus Romania, in valoare de 5,397 milioane lei, urmata de Prestige Tours International (2,139 milioane lei) si  Paralela 45 Turism (1,723 milioane lei). Majoritatea companiilor au recunoscut participarea la practica anticoncurentiala si au beneficiat de reducerea cu 20% din nivelul de baza al amenzii. ANAT a fost sanctionata cu 53.304,02 lei (11.439,12 euro) deoarece, in perioada septembrie 2012 – aprilie 2016, a interzis membrilor sai care operau ca revanzatori pentru produse turistice si/sau pachete de servicii turistice, sa acorde clientilor reduceri sub forma cedarilor unei parti din comisioanele ce le reveneau de la companiile (tur-operatorii) care ofereau acele produse/pachete turistice.

author avatar
Andrei Coman
223 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger