Camionagii nigerieni sunt blocati de o luna intr-un ambuteiaj monstru in portul din Lagos, capitala cu 20 de milioane de locuitori, cu consecinte grele pentru Nigeria, prima economie a Africii.
Inaintea fotbalului, politicii sau previziunile meteo, ambuteiajele sunt principalul subiect in Lagos, unde oamenii petrec sapte ore pe zi blocati in masini, traficul in oras fiind paralizat iar autoritatile depasite. Portul Lagos este esential pentru viata economica a tarii iar aici se aduna camioane din intreaga tara. Problema este ca ele sunt din ce in ce mai numeroase iar infrastructurile sunt depasite. Astfel ca de o luna sute de camioane sunt blocate in zona. Un infern pentru soferii care asteapta sa descarce marfurile si care sunt nevoiti sa doarma in vehicule. Mai precis sa doarma iepureste pentru ca sunt nevoiti sa-si pazeasca incarcaturile si vehiculele de bandele de hoti care au mirosit prazi uriase in zona portului. Ambuteiajul a afectat traficul in toata capitala Nigeriei, chiar si in cartierele de lux. Din cauza coruptiei, starea drumurilor este precara iar cand ploua ele se transforma in lacuri, Lagos fiind construit in mare parte pe teren mlastinos. Uriasul ambuteiaj reprezinta insa numai avantaje pentru vanzatorii stradali care incearca sa le vanda soferilor hartie igienica, apa, brichete, tigari, alimente si jocuri de Scrabble care este considerat ”sportul rege” in Nigeria unde exista si campioni mondiali la acest capitol. Pentru a contracara orele pierdute in ambuteiaje, guvernatorul din Lagos, Akinwunmi Ambode vrea sa dezvolte mai multe firme de taxiuri-barci. „Apa acopera 25% din Lagos. Planul autoritatilor este de a redirectiona zilnic cel putin doua milioane de oameni pe caile navigabile si, prin urmare, sa reducem traficul rutier”, a declarat guvernatorul. Statul vrea sa incurajeze sectorul privat sa investeasca in transport pe apa dar nigerienii nu au incredere in siguranta ambarcatiunilor, spunand ca operatorii nu asigura corespunzator mentenanta lor. Constructia unui nou port in Lagos este prevazuta abia dupa 2020.