Muzeul Auschwitz-Birkenau a criticat gigantul american al comerţului online pentru vânzarea unor decoraţiuni de Crăciun pe care sunt reprezentate imagini ale lagărului de concentrare nazist.
Vânzarea de decoraţiuni de Crăciun cu imagini ale Auschwitz-ului nu este potrivită deloc, a reacţionat Muzeul, cerând Amazon să elimine această “marfă deranjantă şi lipsită de respect”. Sunt menţionate, printre altele, „produse online tulburătoare” precum mouse pad-uri şi o decoraţiune de Crăciun din ceramică în care apare un vagon pe calea ferată folosit pentru transportul evreilor spre camerele de gazare.
Muzeul a postat ulterior o actualizare pentru a spune că articolele au fost eliminate și le-a mulțumit utilizatorilor pentru „activitatea și răspunsul” lor după ce postarea a atras mii de retweet-uri. Memorialul Auschwitz se întreabă „cine şi-ar dori podoabe de Crăciun cu imagini ale exterminării oamenilor”. Mesajul a ajuns la Amazon, compania lui Jeff Bezos a anunţat că „produsele în cauză au fost eliminate”, avertizând vânzătorii cu eliminarea contului, în cazul nerespectării regulilor companiei. Auschwitz-ul, construit de Germania nazistă după ocuparea Poloniei, este cel mai puternic simbol al Holocaustului – au fost ucişi peste un milion de evrei din toată Europa.