AcasăNewsAlimentul care s-a scumpit cel mai mult în luna septembrie. Prețul a...

Alimentul care s-a scumpit cel mai mult în luna septembrie. Prețul a crescut cu 14%

scumpiriAlimentul care s-a scumpit cel mai mult în luna septembrie. Prețul a crescut cu 14% / foto: bugetul.ro

Românii plătesc din ce în ce mai mult pe alimente. O parte din vină o poartă inflația, dar și cererea mare pentru anumite produse. Zahărul, roșiile şi lămâile sunt alimentele care s-au scumpit cel mai mult în luna septembrie a acestui an, faţă de luna precedentă, în timp ce cartofii, ceapa şi făina s-au ieftinit.

Potrivit datelor furnizate de Consiliul Concurenţei, pe baza datelor din Monitorul Preţurilor pentru alimente, o aplicaţie lansată anul trecut de autoritatea de concurenţă, zahărul este alimentul care s-a scumpit cel mai mult în luna septembrie, faţă de luna august, respectiv cu 14%.

Zahărul, cap de listă la scumpiri

Astfel, un kilogram de zahăr a costat, în medie, 3,60 de lei în perioada 1-14 septembrie, faţă de 3,15 lei pe kilogram, cât a fost în august, potrivit Agerpres, care citează Consiliul Concurenței. Interesul pentru acest aliment se explică prin faptul că, în această perioadă, zahărul este la mare căutare pentru gemuri, dulceţuri şi alte conserve dulci pentru iarnă.

Pe locul doi în topul scumpirilor se află roşiile, de asemenea folosite pentru conservele de iarnă. Un kilogram de roşii a costat, în medie, în septembrie 5,86 de lei, cu 2,58% mai mult decât în august. Lămâile, de asemenea, s-au scumpit cu 2,58%, de la 8,25 lei pe kilogram, la 8,46 lei. Scumpiri uşoare au cunoscut şi merele (1,72%) şi salamul (1,69%).

Ieftiniri la unele alimente de bază

Pe de altă parte, cartofii au avut cea mai mare scădere de preţ, cu 6,64%. S-au mai ieftinit ceapa (cu 5,74%), făina (cu 4,74%), mălaiul (2,23%) uleiul (0,24%), laptele de vacă (0,30%) şi untul (0,07%).

Monitorul Preţurilor produselor alimentare, lansat în luna octombrie 2019 de Consiliul Concurenţei, permite consumatorilor să identifice magazinele din zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziţioneze, precum şi preţurile practicate de acestea.

Principalul scop al aplicaţiei este creşterea concurenţei pe piaţa alimentelor şi ieftinirea produselor.

author avatar
Andreea Vlad
272 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger