AcasăNewsAlertă europeană! 14 mărci auto de renume, depistate cu probleme grave

Alertă europeană! 14 mărci auto de renume, depistate cu probleme grave

Cablul generator defect de la Lada 4x4 crește riscul de incendiu al vehiculului

Raportul de săptămâna trecută al Sistemului internațional de alertă rapidă pentru produse periculoase, Safety Gate, a inclus nu mai puțin de 14 mărci de autoturisme. La acestea au fost depistate defecțiuni grave care pot provoca incendii, dar și accidente grave. Mai mult, una dintre alerte vizează un vehicul de lux fabricat de Toyota, la care s-au descoperit probleme la sistemul de frânare.

Cablul generator defect de la Lada 4×4 crește riscul de incendiu al vehiculului

Autoturismele LADA 4×4, LADA 4×4 URBAN, fabricate în 2017 și 2018 în Federația Rusă și Germania, prezintă risc de incendiu, din cauza asamblării incorecte a cablului generatorului, se arată pe platforma de alertă rapidă a Uniunii Europene. În cazul camionetei Honda Ridgeline, din SUA, loturile fabricate între 8 septembrie 2016 și 4 septembrie 2018, s-a decis retragerea produsului după ce s-a constatat că agenții de curățare agresivă pot deteriora portul de alimentare cu combustibil, cauzând scurgerile acestuia. O deficiență gravă care poate duce la pierderea comenzii de direcție a fost depistată la marca Chrysler, modelul Pacifica, fabricat în Statele Unite între 1 noiembrie 2017 și 28 februarie 2018. Autovehicul italian Lancia, modelul Ypsilon, produs între 7 noiembrie 2018 și 11 decembrie 2018, are și el o piesă importantă defectă, care se poate sparge în mișcare și poate provoca accidente grave, se mai arată pe platforma de alertă rapidă.

Airbaguri ucigașe

O deficiență gravă a fost depistată la marca SEAT, modelele Ibiza, Arona, Ateca, Toledo și Leon, fabricate în 2017 în Republica Cehă și Spania. Alerta a fost emisă de Portugalia, din cauza faptului că s-a constatat că airbagurile nu pot crește suficient de repede în caz de activare, iar la un accident nu garantează o protecție suficientă. Probleme cu airbagurile au fost constatate și al autoturismul Honda la aproape toate modelele fabricate între 2001 și 2015 în China, Japonia și Regatul Unit. Potrivit alertei, dispozitivele de umflare a airbagului pot fi defecte și pot crea o presiune internă excesivă în caz de activare. În consecință, membrana de umflare a metalului poate să se spargă, provocând fragmente de metal care urmează să fie propulsate cu airbaguri și în compartimentul vehiculului, provocând vătămarea gravă a ocupanților vehiculului sau chiar moartea acestora.

Mașina își poate pierde brusc și complet asistența de frânare în timpul mersului

Pe lista autoturismelor cu deficiențe grave se află și o mașină de lux, Toyota Lexus, fabricată în Japonia anul acesta, între 26 aprilie și 6 iunie. În alerta transmisă de Portugalia se arată că motorul pompei de acționare a frânei poate opri lucrul din cauza unui suport de plastic defect. O deficiență șocantă a fost descoperită la Mazda 3, produsă în Japonia între 3 decembrie 2018 și 18 aprilie 2019. La acest autoturism s-a constatat că piulițele de roată nu au fost strânse la cuplul corect, existând un risc mare ca acestea să se detașeze și să provoace accidente grave. Ca dovadă că nici precizia sau perfecțiunea germană nu mai este ce a fost, la BMW-urile X3 produse între 26 martie 2018 și 14 ianuarie 2019 s-a constatat că șuruburile pentru fixarea spoiler spate nu au fost instalate. Totodată, și marca nemțească Porsche, model 911 Carrera, a fost depistată cu probleme de siguranță scăzută la airbaguri, autoturismele fiind retrase de pe piață.

Alertele nu sunt publice

Conducerea InfoCons atrage atenția asupra faptului că aceste alerte trebuie mediatizate pentru ca oamenii să poată returna produsele. ”Fiecare țară membră a Uniunii Europene, prin autoritatea competentă, în momentul în care identifică o problemă de neconformitate a unui produs care poate să creeze anumite probleme din punctul de vedere al folosinței acelui produs, trebuie să publice datele pe această platformă. Autoritățile au obligația de a monitoriza datele de pe această platformă pentru a vedea dacă și în țara respectivă se regăsesc acele produse și de a le retrage de la vânzare. Autoturismele cu probleme ar putea să nu fie comercializate prin dealerii autorizați din România, dar asta nu înseamnă că nu pot veni în țara noastră prin alți dealeri.

Nemții au uitat să pună șuruburi la spoilerul din spate la BMW X3

Cât sunt pe teritoriul Uniunii Europene, consumatorii trebuie să fie protejați și să fie informați, ca să poată face o sesizare, o reclamație pentru ca un astfel de produs vândut să fie neapărat retras. ANPC ar trebui să impună operatorilor economici care sunt identificați și urcați în acest tip de platformă pentru alertă rapidă să facă informări către mass-media pentru ca fiecare consumator care a cumpărat un astfel de produs să știe și să se poată îndrepta de îndată către un dealer autorizat. Mai mult ANPC ar trebui să monitorizeze dacă acest lucru chiar se întâmplă”, ne-a declarat Sorin Mierlea, președintele Organizației pentru Protecția Consumatorilor InfoCons.

author avatar
Claudia Marcu Jurnalist
Este jurnalistă din anul 1994, absolventă a Facultății de Filosofie și Jurnalism, și a profesat la ziarele Monitorul de București, Gardianul, Cotidianul, Gândul, Ring etc., iar din 2019 până în prezent, la ziarul Național.
2.182 afisari

2 COMENTARII

  1. Japonezii astia nu mai au limite. In loc un servo banal pentru frane ei au bagat ” motorul pompei de acționare a frânei”. De care o fi electric, pe aburi, atomic, quantic? Groaza si mister. Dai un purcoi de bani pe un Lexus si cand vrei sa pui frana la stop te lasa ca o Dacie 1300 cu furtune coapte de caldura si vechime in campul muncii.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger